با حضور مهندس متولی زاده انجام شد؛ انتصاب مدیرعامل ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای سیستان و بلوچستان مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان با حضور مدیر عامل شرکت توانیر برگزار شد.

مهندس متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیردر این مراسم بیان داشت : احداث ۴ نیروگاه حرارتی، انتقال ۴۰۰ کیلووات برق از کرمان به زاهدان و احداث یک نیروگاه بادی در شمال این استان در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

متولی زاده افزود: با بهره برداری از این طرحها بیش از ۲ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق سیستان و بلوچستان افزوده می شود و برق تولیدی این استان به بیش از ۳ هزار مگاوات می رسد.
وی با اشاره به نیروی باد و خورشید در استان، گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن این ۲ نیروی طبیعی تجدیدپذیر، قابلیت زیادی برای تولید و صادرات برق به کشورهای همسایه دارد.

در حال حاضر ۱.۵ میلیارد نفر از ساکنین کره زمین از نعمت برق محروم هستند که تعداد اندکی از این ساکنین در روستاهای سیستان و بلوچستان است و باید  با برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان هرچه سریعتر برق رسانی به این روستا ها انجام گیرد.

وی افزود : کشور ما در ایجاد ظرفیت های انرژی در جایگاه چهاردهم قرار گرفته که این امر نشان از فعالیت گسترده در صنعت برق است.

وی تصریح کرد : باتوجه به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و شرایط آب و هوای خاصی که داراست همکاران ما در مجموعه برق توانسته به خوبی در تکمیل ظرفیت و بحث کاهش تلفات انرژی موفق عمل کند .
متولی زاده افزود: سیستان و بلوچستان در حذف قبوض کاغذی در بین دیگر استانهای کشور پیشتاز بوده است.
وی از تلاش های بی وقفه مهندس جاهد مدیرعامل اسبق قدردانی کرده و افزود : وزیر محترم نیرو تاکید بر شایسته گزینی  در این استان دارد که آقای پرنده مطلق علاوه بر اینکه  بومی این استان است  از شناخت خوبی نیز در این منطقه داراست.
وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به کارنامه خوب مدیرعامل جدید شاهد موفقیت های خوبی در صنعت برق سیستان و بلوچستان باشیم.
وی به مدیریت مصرف در حوزه برق اشاره کرد و گفت : بخش عمده مصارف در استان خانگی است که هم فرصت و هم تهدید محسوب می شود و باید با مشارکت و همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه ها آموزش مصرف صحیح برق به همراه فرهنگ سازی بخصود در پیک انجام گیرد.
در این مراسم همچنین پرنده مطلق مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت بخاطر شهادت جمعی از مرزبان حادث تروریستی خاش_ زاهدان اظهار داشت : در سیستان و بلوچستان ۳ محور اصلی  افزایش تولید، جذب سرمایه گذار غیربومی در استان و مصرف بهینه شناخته شده است که از وزارت محترم نیرو در  جهت پیشرفت و توسعه در این محورها درخواست داریم تا نگاه ویژه تری به این استان داشته باشند.

وی همچنین به تقدیر از تلاش های مدیریت قبلی پرداخت و گفت: مهندس جاهد  عملکرد موفقی از خود به جای گذاشته است و ما نیز امیدواریم بتوانیم  با برنامه ریزی و مدیریت در جهت توسعه این استان گام برداریم.
برپایه این گزارش مهندس جاهد  نیز در این مراسم با اشاره بر اینکه سیستان و بلوچستان از وسعت فراوانی برخوردار است، اظهار داشت : سیستان و بلوچستان دارای انرژی های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی و خورشیدی است که باید به خوبی از آن بهره گیریم و وجود این انرژی ها می تواند استان را به هاب انرژی تبدیل کند.

وی افزود : صادرات برق به کشورهای همسایه بویژه افغانستان و پاکستان باید در اولویت قرار گیرد و انرژی را به عمق این کشورها ببریم.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، حکم انتصاب مهندس پرنده مطلق ارائه و از تلاش های مهندس جاهد تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات