گرد همایی مسئولین بازرسی و مدیریت عملکرد شرکتهای تابعه بخش...

گرد همایی مسئولین بازرسی و مدیریت عملکرد شرکتهای تابعه بخش...

گرد همایی مسئولین بازرسی و مدیریت عملکرد شرکتهای تابعه بخش آب کشور، ارزیابان و بازرسین مواد ۹۱و ۹۲ روز چهارشنبه اول اسفند ماه با حضور مهندس محمد حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ، دکتر مخلص‌الائمه بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور، دکتر خرازی رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیئت عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس کریمی سرپرست امور مدیریت عملکرد و ارتقاء فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، مهندس منصوری رئیس گروه امور مدیریت عملکرد و ارتقاء فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، دکتر ملیحی مدیر طرح اجرای دستورالعمل میز خدمت، مهندس صفدری مشاور سازمان اداری و استخدامی کشور و مهندس اخوان حجازی مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری آب ایران مهندس حاج رسولی ها در این گردهمایی با اشاره به اهمیت سلامت اداری و لزوم اطمینان از اجرای سالم فرایندها و پایش گلوگاه های فساد و نقاط آسیب پذیر بخش آب اظهار داشت : در موضوع سلامت اداری آنچه که بیش از ضررهای مالی ذهن مسئولان را آزرده خاطر می سازد آسیب دیدن نیروهای انسانی ماست چرا که این از آسیب ها قابل جبران و برگشت نیست .

وی در ادامه از تعاملات خوب بخش آب کشور با سازمان بازرسی کل کشور و نقش دکتر مخلص‌الائمه بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور در ایجاد این تعاملات یاد کرد و  گفت به نظر می رسد این تعاملات در استانها ضعیف است که می بایست تقویت شود.چرا که با برقراری تعامل می توان مسائل را حل کرد و نتیجه نظارتی بهتری حاصل کرد.

دکتر مخلص‌الائمه بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور در بخشی از سخنان خود بدنه وزارت نیرو را مومن و سلامت توصیف کرد و گفت : وزارت نیرو در جمعبندی کلی از لحاظ "شاخص ادراک فساد" وضعیت مناسبی دارد.

بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور در توضیح "شاخص ادراک فساد" اظهار داشت از لحاظ علمی بین احساس ، ادراک و واقعیت فاصله زیادی وجود دارد و شاخصی که از سوی مجامع بین المللی ذیربط اعلام می شود "شاخص ادراک فساد"است اما رسانه ها و برخی از مسئولان ما از آن به عنوان واقعیت فساد یا می کنند که صحیح نیست.

وی نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را از وظایف سازمان بازرسی کل کشور ذکر کرد و گفت بازرسی حرفه ای و اظهار نظر تخصصی با بهره گیری از نظرات متخصصان دو کار اصلی بازرسان است .

دکتر مخلص‌الائمه بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور در پایان سخنان خود ضمن ارائه توصیه هایی برای بهبود فرایند ها آمادگی همه جانبه آن سازمان را برای همکاری با شرکتهای آب منطقه ای استانی اعلام کرد.

بخش دیگری از این گردهمایی به سخنرانی دکتر خرازی رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیئت عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور، اختصاص داشت . وی وزارت نیرو را وزارتخانه ای موفق در حوزه سلامت توصیف کرد و گفت : شخصا در سفرهای استانی شاهد فعالیت های بارز بخش آب در جهت خدمت به مردم و ارتقای سطح سلامت اداری بوده ام.

وی همچنین گفت: گزارشهای سازمان بازرسی در مورد مجموعه وزارت نیرو به نسبت سازمانهای دیگر کمتر است که جای قدردانی و تشکر دارد.

دکتر خرازی در ادامه اظهار داشت : آنچه که کشور ها را تهدید می کند نه دشمن خارجی و نه تحریم بلکه فساد است که همچون موریانه پایه نظام را می خورد و متزلزل می سازد.

رئیس امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم و دبیر هیئت عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور پیامد شناسی تصمیمات از سوی مسئولان را  بسیار حائز اهمیت دانست و گفت مسئولان باید قبل از اجرای هر تصمیمی پبامد های مثبت و منفی آن را ارزیابی کنند . چرا که تصمیمات نادرست باعث از میان رفتن سرمایه اجتماعی و انسجام ملی و کاهش مشارکت مردم می شود.

شایان ذکر است در این نشست مهندس مهدی دانشگر مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد شرکت مدیریت منابع آب ایران در هر یک از بخش های گردهمایی گزارشهایی در خصوص جشنواره شهید رجائی ، ارتقاء سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم ، بازرسی و میز خدمت ارائه کرد.

بخش پایانی این گردهمایی به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات