اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها

نماینده مردم کرمان و راور در آیین افتتاح زیر گذر آزادی خبرداد:

اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها



نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و موضوع دائمی شدن این قانون، به زودی به صحن علنی مجلس آورده می‌شود که از موضوعات مهم آن ایجاد درآمد تعریف شده برای شهرداری‌هاست.



به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در آیین افتتاح زیرگذر میدان آزادی کرمان گفت: طرح اصلاح مالیات بر ارزش افزوده بعد از دو سال و نیم کار در کمیسیون اقتصادی مجلس به پایان رسید و به صحن علنی مجلس ارائه شد‌.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده از موضوعات مهم اصلاح این قانون است که درآمد تعریف شده‌ای را برای شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

پورابراهیمی با اشاره به این که در سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری کرمان پرداخت شده است، افزود: طی ۱۱ ماه گذشته این مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مصوبه قانون بودجه ۹۷  و۹۸ در بند " و " این اجازه را به دستگاه‌های بدهکار به بانک‌ها و طلبکار از مجموعه‌های دولتی داده که بدهی خودشان را تهاتر کنند و به دنبال آن هستیم بخشی از مطالبات شهرداری از طریق تهاتر فراهم شود.

وی به جنبه اقتصادی پروژه‌های شهری نیز اشاره و تصریح کرد: پروژه های عمرانی را به گونه‌ای می‌توان انجام داد که علاوه بر رفاه، مباحث اقتصادی هم مدنظر باشد یعنی بخشی از منابع اختصاص  یافته به پروژه ها را از محل اجرای  اقتصادی آن‌ها جبران کرد.

در ادامه‌ی این مراسم زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به درآمد پایین شهرداری کرمان گفت: اجرای پروژه زیرگذر آزادی با توجه به بزرگی ابعاد آن کاری مشکل و زمان‌بر بوده است.

وی ضمن قدردانی از قرارگاه خاتم جهت اتمام این پروژه در شرایط سخت اقتصادی افزود: باید از مردم و به خصوص  کسبه منطقه آزادی کرمان به واسطه صبر و تحملشان تشکر و نیز عذرخواهی کرد چرا که بعضی از کسبه‌ی میدان آزادی خسارت دیدند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته درجهت کمک به شهرداری‌ها تلاش های زیادی شده است، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این قانون، در همین راستا بوده است و لازم است تا مدیریت واحد شهری به صورت یک ضرورت پیگیری شود.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۶۳۲۰.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات