برگزاری پنجمین همایش زبان مادری در رشت

برگزاری پنجمین همایش زبان مادری در رشت

برگزاری پنجمین همایش زبان مادری در رشت
برگزاری پنجمین همایش زبان مادری در رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت - پنج شنبه ۳ اسفند همایش زبان مادری با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر رشت و جمعی از فرهیختگان این حوزه در رشت برگزار گردید.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش و لزوم توجه به حفظ زبان مادری از همه تلاشگران و اساتید فعال در این حوزه تقدیر کرد.
عاقل منش با تاکید بر این موضوع که حفظ زبان مادری تنها با پرداختن یک روز در سال به آن در قالب برگزاری یک همایش امکان پذیر نیست، افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر و با همت اساتید این حوزه شاهد توجه بیشتر شهروندان به زبان مادری هستیم که البته جدیت در این امر حضور پای کار و توجه ویژه سایر سازمانها و نهادهای متولی از قبیل آموزش و پرورش و صدا و سیما را می طلبد.
وی تشکیل و شروع بکار دبیرخانه دائمی زبان مادری را یکی از مسائل محوری در این حوزه دانست.
در ادامه استاد بشرا نیز با اشاره به اهمیت حفظ زبان مادری اظهار داشت: از خانواده ها انتظار میرود با آموزش زبان مادری به فرزندان خود گام اول را در حفظ و انتقال هویت و فرهنگ مادری به نسلهای بعد محکم بردارند.
وی با اشاره به این موضوع که با حساسیت سازی و تلاش فعالین و اساتید امر در سالهای اخیر اقدامات مناسب و قابل توجه ای در این زمینه انجام شده است، افزود: سازمانهایی که وظیفه آموزشی برعهده دارند از جمله آموزش و پرورش و دانشگاهها باید نقش بیشتری در این حوزه ایفا کنند.
در پایان از فرهیختگان استان گیلان تجلیل به عمل آمد.
عکس : هاتف فرحناک
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات