اختصاص ۳۶۰ میلیار برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در کشور

اختصاص ۳۶۰ میلیار برای ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی در کشور

www.BanaNews.irمدیر کل دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور گفت: دولت برای ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی کشور در سال جاری ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید روستا شامگاه چهارشنبه در جلسه ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرستان آمل افزود: این میزان اعتبار اختصاص داده شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه هم اکنون بیشتر شهرهای قدیمی و کلان شهر کشور دارای بیشترین سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده شهری هستند، افزود: وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری شهرداریها در رویکرد جدید، توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی را در قالب افزایش سرانه ها وخدمات شهری به منظور برخورداری شهروندان حاشیه شهر در دستورکار قرار داده است.

مدیر کل دبیرخانه ستاد ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور، میزان اعطای تسهیلات به واجدان شرایط در سکونتگاه‌های غیررسمی برای توانمند سازی واحدهای مسکونی را حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال جهت ساخت واحدهای سنتی و صنعتی اعلام کرد.

روستا اضافه کرد: این تسهیلات در قالب ساخت مسکن بوده و افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به شرکت های عمران مسکن سازان استانها تشکیل پرونده دهند و با معرفی به بانک های عامل از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی ادامه داد: اعتبار اختصاص داده شده دولت در قانون بودجه مصوب شد و امسال در ردیف بودجه های پیش بینی شده و برای بازگشایی معابر و بافت های فرسوده سکونتگاه‌های غیر رسمی، هزینه خواهد شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، مدیرکل دبیرخانه ستاد ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی کشور، شناسایی محلات فرسوده غیررسمی در حاشیه شهرها را از برنامه های جدی این ستاد بیان کرد و یادآورشد: دولت در این بخش اهتمام جدی دارد و شهروندان ساکن در این بخش باید همکاری خوبی داشته باشند

 

    نظرات