لرستانیها چشم انتظار مسکن مهر/ حسرت خانه دار شدن بر دل مردم

لرستانیها چشم انتظار مسکن مهر/ حسرت خانه دار شدن بر دل مردم

www.BanaNews.irدر حالیکه همچنان روند اجرای پروژه های مسکن مهر در شهرهای استان لرستان با مشکلات جدی مواجه است که استاندار نیز با تایید کندی موجود در این زمینه از انتظار مردم برای تحقق پروژه های مسکن مهر سخن گفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وضعیت مسکن مهر در شهرستانهای مختلف استان بارها مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته است به طوریکه پس از گذشت سالها از اجرای این طرح در استانهای مختلف کشور فعالیت در این زمینه در لرستان طی شش ماه اخیر شتاب گرفته است.

این در حالیست که c با گذشت سالها از آغاز عملیات اجرایی به دلیل بی توجهی به اصول فنی در اجرای پروژه و عدم دقت در انتخاب زمین برای ساخت آن با مشکل جدی مواجه شده است که در ماههای اخیر با پیگیری های انجام شده برای مناسب سازی سایت قبلی و انتخاب مجدد زمین کار در این زمینه پس از صرف چندین سال زمان و هدررفت اعتبارات از سر گرفته شده است.

از سوی دیگر وضعیت مسکن مهر شهرستان پلدختر نیز یکی از مسائلی است که همواره مورد انتقاد مسئولان و کارشناسان امر بوده است تا همچنان این دغدغه وجود داشته باشد که باید چگونه این خانه ها را از گزند سیل در امان داشت که در نهایت در سفر وزیر مسکن و شهرسازی مقرر شد با احداث سیل بند عملیات اجرایی مسکن مهر پلدختر در محل کنونی ادامه یابد.

مردم انتظار دارند روند اجرای مسکن مهر در استان تسریع شود

علاوه بر مشکلات مسکن مهر در شهرستان دورود به دلیل جانمایی نامناسب و در نهایت انتقال سایت مسکن مهر به محلی دیگر، در شهرستان دلفان نیز روند احداث واحدهای مسکن مهر در رکود قرار دارد.

به هر حال در طول ماههای اخیر به همت متولیان امر احداث واحدهای مسکن مهر در لرستان شتاب گرفته است تا شاگرد آخر جدول مسکن مهر کشور به زحمت خود را به میانه های جدول بکشاند.

با این اوصاف همچنان به نظر می رسد روند کار در پروژه مکن مهر شهرستانهای مختلف استان به کندی پیش می رود و از شتاب مورد انتظار مردم و حتی استاندار لرستان برخوردار نیست تا حبیب الله دهمرده خطاب به متولیان امر یادآور شود که مردم انتظار دارند روند اجرای مسکن مهر در استان تسریع شود.

مسکن مهر خرم آباد در مرحله تجهیز کارگاه

این در حالیست که پیش از این وزیر مسکن و شهرسازی در آخرین سفر خود به استان لرستان با تصویب مصوبه افزایش سقف تسهیلات برای مسکن مهر خرم آباد، سال ۹۰ را سال شکوفایی مسکن مهر در لرستان پیش بینی کرده بود.

شهرام ملکی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان لرستان صبح پنج شنبه در جلسه شورای مسکن استان لرستان در سخنانی با اشاره به روند کار مسکن مهر خرم آباد در منطقه بسیجیان یادآور شد: کار آماده سازی این پروژه توسط پیمانکار شروع شده و کار تجهیز کارگاه آن تا چند روز آینده شروع خواهد شد.

ملکی با بیان اینکه کار مسکن مهر این منطقه به صورت صنعتی سازی خواهد بود، خاطر نشان کرد: در این سایت ۷۶۰ واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

پیشرفت پایین مسکن مهر ۳۳ واحدی شهرستان بروجرد

وی با اشاره به اجرای مسکن مهر ۳۳ واحدی شهرستان بروجرد نیز عنوان کرد: متاسفانه با گذشت ۲۲ ماه از زمان قرارداد با تعاونی های این شهرستان هنوز پیشرفت فیزیکی این سایت تنها بین صفر تا ۳۷ درصد است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان لرستان ادامه داد: اداره کل تعاون استان بایستی در این زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشد.

ملکی بیان داشت: علیرغم کمکهای مطلوب بانک مسکن در پروژه های مسکن مهر شهرستان بروجرد اما این پروژه نیاز به نقدینگی بیشتر دارند.

وی یادآور شد: همچنین یکی دیگر از مشکلات موجود در شهرستان بروجرد عدم اجرای شبکه های فرعی برق و آب و فاضلاب در این شهرستان است که ما انتظار داریم دستگاههای زیر ساخت نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مسکن مهر ۲۸ واحدی پلدختر و مشکلات فنی

ملکی همچنین به مشکلات مسکن مهر شهرستان پلدختر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر در دست اجرا توسط تعاون ۲۸ وحدی شهرستان پلدختر دارای مشکل فنی است که نمونه های آزمایشگاهی گرفته شده در این زمینه گویای این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: این در حالیست که با وجود اخطارهای داده شده پیمانکار به این موضوع هیچ گونه توجهی ندارد.

مسکن مهر نورآباد در مرحله تحویل زمین

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان لرستان با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهرستان نورآباد نیز خاطر نشان کرد: هفته گذشته زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای این پروژه اختصاص داده و همچنین پیمانکار این پروژه نیز انتخاب شد.

ملکی عنوان کرد: برای فاز اول در این سایت حدود ۵۰۰ واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده است.

مسکن مهر ازنا، کوهدشت و الشتر همچنان در مرحله اجرا

وی با اشاره به وضعیت اجرای پروژه مسکن مهر در شهرستان کوهدشت نیز بیان داشت: سایت مسکن مهر این شهرستان با ۵۱۲ واحد با همکاری بانک و مجری طرح به خوبی در حال اجرا است.

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان لرستان یادآور شد: همچنین سایت مسکن مهر شهرستان الشتر نیز با ۴۴۸ واحد فعال است و ما امیدواریم که تا شهریور ماه این واحد ها به بهره برداری برسد.

ملکی با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهرستان ازنا نیز خاطر نشان کرد: این پروژه با دو فاز در قالب ۱۰۸ واحد و ۵۵۰ واحد توسط تعاونی ها و پیمانکار در حال اجرا است.

وی به تعاونی های خود مالک سپاه در شهرستان خرم آباد اشاره کرد و عنوان کرد: این سایت نیز با ۷۶۰ واحد با در اختیار گذاشتن اعتبارات لازم کار اجرای زیرساختها در حال انجام است.

مسکن مهر الیگودرز معطل افزایش تسهیلات

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان لرستان با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهرستان الیگودرز نیز بیان داشت: کار اجرای این پروژه نیز توسط پیمانکار در حال انجام است و بانکها باید برای انعقاد قرارداد اعطا تسهیلات ۲۲ میلیون تومانی در این زمینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کمکاری پیمانکار قبلی این پروژه پیمانکار دوم برای ادامه کار وارد عمل شده است.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اجرای پروژه های روبنایی در قالب مسکن مهر استان خاطر نشان کرد: بایستی پروژه های درمانی، آموزشی، ورزشی و.... در سایت های مسکن مهر در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: زمین مورد نیاز برای این پروژه نیز در نظر گرفته شده است.

به هر حال امید می رود با تحقق وعده های علی نیکزاد مردم لرستان در سال ۹۰ طعم خانه دار شدن را در قالب طرح مسکن مهر پس از گذشت سالها از آغاز اجرای این طرح در سراسر کشور بچشند.

 

گزارش: فاطمه حسینی

 

 

    نظرات