دلیل مهاجرت دانشجویان ارشد و دکترا به کشورهای هند و مالزی ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در کشور است

دلیل مهاجرت دانشجویان ارشد و دکترا به کشورهای هند و مالزی ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در کشور است

www.BanaNews.irرییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ۲۹ سال فعالیت دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تاکنون و با نامگذاری دهه اول حیات این دانشگاه به نام دهه تثبیت، دهه دوم به نام دهه توسعه و دهه سوم به نام دهه کیفیت، تصریح کرد: دهه چهارم این دانشگاه دهه رقابت با سایر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیاست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)دکتر جاسبی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد واحد کاشان با بیان اینکه این نهاد عظیم از صفر و تنها با سرمایه یک میلیون تومانی اهدایی حضرت امام (ره ) کار خود را آغاز کرده است، داشتن ۳میلیون و۷۰۰هزار فارغ التحصیل، یک میلیون و۶۰۰هزار دانشجو، ۶۰۰ مدرسه،۵۰هزار دانش آموز،۳۰هزار عضو هیات علمی، ۳۵هزار کارمند و بیش از ۲۰میلیون مربع فضای آموزشی و رفاهی را مایه مباهات این نهاد مردمی برشمرد.

وی افزود: دانشگاهی که با ساختمان اجاره‌ای با سیصد متر زیربنا در خیابان اسکندری تهران کار خود را آغاز کرد، اکنون بیش از بیست میلیون مترمربع فضای آموزشی و رفاهی دارد و سالیانه یک میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته شده و به این مجموعه اضافه می‌شود.

جاسبی خاطرنشان کرد: این دانشگاه باتوکل به خدا کار خود را آغاز کرد و با عشق و ایمان و ایثار، مدیران در سراسر کشور تلاش کردند و کار به اینجا رسید.

وی افزود:از سه سال پیش دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه‌های بالایی از نظر تولید مقالات ISI دست یافته است؛ به طوری که اکنون واحد علوم و تحقیقات رتبه چهارم و دانشگاه آزاد رتبه اول را از نظر تعداد مقالاتISI بدست آورده است.

جاسبی تاکید کرد: به آنچه رسیده‌ایم راضی نیستیم و واحد علوم و تحقیقات باید تا دو سال دیگر مقام اول را به دست آورد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، علت مهاجرت دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا به کشورهایی نظیر هند، مالزی و آسیای میانه را ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: ۹۰۰ هزار نفر داوطلب آزمون کارشناسی ارشد هستند که دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد ظرفیت پذیرش ۱۰ درصد از متقاضیان را دارا هستند که این مساله موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می شود.

وی ادامه داد: زمانی که این دانشگاه کار خود را آغاز کرد، خیلی افراد این حرکت جدید را باور نکردند و شاید خودمان هم باورمان نمی‌شد و از همان ابتدا مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها علیه این دانشگاه آغاز شد.

جاسبی افزود: سدشکنی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ایجاد مقطع دکترای تخصصی باعث شد تا راه برای حضور بقیه باز شده و دانشگاه‌های دولتی هم به این سمت حرکت کنند که این حرکت باعث شد ظرفیت کشور برای پذیرش در رشته‌های تحصیلات تکمیلی بالاتر برود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی به نقطه دیگری از اوج گرفتن جوسازی‌ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: نقطه دوم اوج گرفتن جوسازی‌ها مربوط به زمانی بود که اعلام کردیم می‌خواهیم رشته پزشکی به تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کنیم و در آزمون سراسری دانشجوی پزشکی بگیریم.

جاسبی تصریح کرد: درآن زمان، مخالفت‌ها اوج گرفت و وزارت بهداشت نیز به این قضیه وارد شد و گفت نمی‌گذاریم رشته‌ پزشکی را با وضعیت فعلی آغاز کنید و برای این کار باید بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر سخت‌افزارهای مورد نیاز این رشته را مهیا کنید که ما نیز پذیرفتیم ولی از آنان مهلت خواستیم.

وی با بیان اینکه "شکستن این سدها، عنایت پروردگار متعال بود" تصریح کرد: مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم تا توانستیم رشته پزشکی را ایجاد و گسترش دهیم و اکثر فارغ التحصیلان رشته پزشکی در داخل و خارج کشور وارد دکترای تخصصی شده‌اند و باعث افتخار ایران و دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رییس دانشگاه آزاد به تعامل مطلوب و چشمگیر رییس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، دبیر منطقه و روسای واحدهای منطقه چهار اشاره کرد و آن را رمز توفیق و سرمایه مناسبی در جهت توفیق و ارتقای واحدهای منطقه دانست.

وی با اشاره به حضور دکتر حسن یحیوی معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم، خواستار راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در واحد کاشان و توسعه تحصیلات تکمیلی شد.

گفتنی است؛ در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی واحد کاشان، دکتر مظاهری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر یحیوی معاون پزشکی دانشگاه، حجت الاسلام میردامادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان، دکتر محمدرضا کریمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان شهری و دانشگاهی حضور داشتند.

 

 

    نظرات