برگزاری کنفرانس خبری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در اولین روز از هفته مهندسی

برگزاری کنفرانس خبری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در اولین روز از هفته مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد: شفافیت امور و قابلیت سازی از رویکردهای مهم سال ۹۸ سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه هیات مدیره  دوره هشتم دیدگاه متفاوت با گذشته دارد گفت: شفافیت در مسائل نظام مهندسی و قابلیت سازی در خدمات مهندسی و مهندسین عضو سازمان جزء رویکردهای اصلی فعالیتهای این دوره می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، دکتر مهدی سالاری درنشست خبری به مناسبت آغاز هفته مهندس که در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار شد اظهار کرد: ما معتقدیم آنچه که رئیس سازمان نظام مهندسی می داند بقیه مهندسین عضو سازمان هم باید بدانند و در همین راستا کلیه جلسات هیات مدیره را تصویربرداری و اطلاع رسانی می کنیم.

وی افزود :در راستای  بالابردن خدمات سازمان نظام مهندسی با افزایش بودجه آموزشی برنامه آموزش کارکنان ،مالکین،مهندسین و شهرسازان را داریم. به گفته وی، در برنامه آموزش مالکین، مطالباتی  که حق آنها در رابطه با کارمهندسین و ناظرین است، آموزش داده می شود و برای مهندسین آموزشهای لازم جهت ارتقائ پایه و برای شهرسازان نیزآموزشهای لازم جهت اجرا شدن نقشه های واقعی ساختمان ها ارائه می شود.

دکتر سالاری در تشریح برنامه های سال ۹۸ سازمان افزود: برون سپاری بخشی از خدمات در راستای ارائه خدمات واقعی تر بخشی از اهداف سازمان در سال ۹۸ می باشد. همچنین در حال تهیه شاخص های ارزیابی هستیم تا درسال آینده از آثارمهندسین بر اساس شاخص های ساختمان معیار، از سازندگان و طراحان آن ساختمان تجلیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعرفه نظام مهندسی در ارتباط مستقیم با میزان ارائه خدمات به مردم کاهش یا رشد خواهد داشت، افزود:ساختار سازمان به زودی اصلاح می شود و شاهد تغییرات اساسی در ارائه خدمات به مردم و فرایندهای نظام مهندسی خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت:کلیه کارکردهای ما براساس ۲۲جلد مقررات ملی ساختمان است که بسیار جامع و کامل و منطبق با مسئولیت ها و ظرفیتهای قانونی ناظر،طراح و مجری می باشد.

دکتر سالاری گفت:جهت بهبود ساخت و ساز و افزایش عمرمفید ساختمانها با توجه به شرایط کنونی، ضرورت آشنایی مردم با خدمات سازمان نظام مهندسی بیش از گذشته احساس می شود و مهندسین وظیفه دارند با خدمات مهندسی خوب به سازندگان، نظارت و معرفی و استفاده از مصالح استاندارد درساختمانها عمر مفید ساختمان را دراستان افزایش دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت : به خاطر پایین بودن هزینه ساخت و ساز غیرمجاز و بالا بودن هزینه های ساخت و ساز مجاز، تخلفات ساختمانی در استان یزد روبه افزایش بوده که  امیدواریم دستگاه های ذی ربط رویکردهای مناسب را در دستورکار خود قرار دهند تا ساخت و سازهای اصولی در استان یزد با مقاومت وعمر مفید بالا داشته باشیم.

وی با اشاره به خستگی مردم از ضعف طراحی ها گفت:خیلی از طرح ها کار سازمان نظام مهندسی و مهندسین نیست. این طرح ها هم شهر را نازیبا می کندوهم هزینه ساخت را بالا می برد. درصورتی که اگر طرح هاتوسط طراح های حرفه ای طراحی شود هیچکدام از این مشکلات را نخواهیم داشت.

دکتر سالاری با تاکید بر استفاده از توان وتخصص مهندسین گفت:در استان یزد بیش از شش هزار مهندس عضو سازمان داریم که در ۷ رشته عمران،معماری،برق،شهرسازی،نقشه برداری، مکانیک، وترافیک فعال هستند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات