شش ماه حبس جریمه‌ی متخلف محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری

شش ماه حبس جریمه‌ی متخلف محیط زیستی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: حراست از عرصه های ملی و حفاظت از آن وظیفه ای همگانی است و با قاطعیت دنبال رفع تصرف اراضی از هر شخص حقیقی و حقوقی هستیم تا این ثروت های خدادادی برای نسل های آینده حفظ شود .

شهرام احمدی افزود: این متخلف که ۵۳۶۹۵ متر مربع از اراضی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد را تغییر کاربری داده بود در پی شکایت حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن به استناد ماده ۶۹۳  قانون مجازات اسلامی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و رفع تصرف و اعاده به وضع سابق محکوم شد .

این مقام مسئول اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری اداره حفاظت محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به اراضی ملی حفاظت شده با صدور اخطاریه مبنی بر رفع تصرف، در صورت عدم تمکین با تشکیل پرونده قضایی، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود.

احمدی در پایان با اشاره به اهمیت تعامل و مشارکت عمومی در امر حفاظت از عرصه‌های ملی ادامه داد: از همه مردم به ‌ویژه ساکنان محلی در اطراف مناطق حفاظت شده تقاضا می‌شود که به ‌منظور جلوگیری از تصرف و تخریب غیرقانونی اراضی ملی و حفظ این میراث گران‌بها، که طبق اصل۵۰ قانون اساسی وظیفه و رسالتی عمومی و همگانی است، ماموران یگان حفاظت محیط زیست را یاری نمایند.

گفتنی است: منطقه حفاظت شده تنگ صیاد با وسعت ۲۱۶۰۰ هکتار در ۱۰ کیلومتری شهرکرد قراردارد و پارک ملی تنگ صیاد را با وسعتی معادل ۵۴۰۰ هکتار در دل خود جای داده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات