تورج همتی : هفته گذشته ،مشهدی ها هوای سالم استنشاق کردند

تورج همتی : هفته گذشته ،مشهدی ها هوای سالم استنشاق کردند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از سلامت هوای مشهد طی هفته گذشته خبر داد و گفت: مشهدی ها در هفته اخیر هر روز هوای پاک و سالم را استنشاق کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اعلام این خبر، کیفیت هوای کلانشهر مشهد را در پنجمین روز از آخرین ماه سال نیز "سالم" عنوان کرد و افزود:میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز کلانشهر مشهد ۶۲ ای.کیو.آی است .


وی ادامه داد: میانگین اعلام شده مربوط به متوسط کیفیت هوای مشهد است و با این حال هم اکنون ایستگاه سنجش کیفیت هوای خیام شمالی با ۱۰۱ ای.کیو.آی وضعیت این منطقه در شرایط ناسالم نشان می دهد و  ایستگاههای سمزقند، الهیه، ویلا، صدف، تقی آباد و ساختمان نیز وضعیت کیفیت هوا را پاک نشان می دهند .


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سایر ۱۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا مستقر در مناطق مختلف کلانشهر مشهد شاخص کیفیت هوا را سالم نشان می دهند .


وی گفت: توصیه می شود شهروندان مشهدی با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده از خودروهای شخصی در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده های هوا نقش موثری ایفا کنند .


همتی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته از سال شهروندان مشهدی ۳۹ روز هوای پاک ، ۲۴۱ روز هوای سالم، ۴۲ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز هوای ناسالم برای همه گروهها را پشت سر گذاشته اند .
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا پائین تر از عدد ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد ۵۰ تا ۱۰۰ به معنای وضعیت سالم است .


قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اگر شاخص، بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی قرار داشته باشد حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود .


همچنین اگر شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی قرار داشته باشد به معنای حالت اضطرار است و قرار گرفتن شاخص بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می دهد
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات