اساسنامه جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال تدوین است

اساسنامه جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال تدوین است

www.BanaNews.irمدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و ترابری اعلام کرد: اساسنامه جدید این شرکت با هدف احصاء وظایف حاکمیتی و واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی و تعاونی و تبدیل آن به سازمان حاکمیتی (موسسه دولتی) در حال تدوین است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) از روابط عمومی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک،'کامران رحیم اف افزود: براساس مصوبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ هیأت وزیران ، وزارت راه و ترابری موظف است ظرف مدت شش ماه نسبت به اصلاح اساسنامه و احصاء وظایف حاکمیتی و واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی و تعاونی و تبدیل آن به سازمان حاکمیتی (موسسه دولتی) اقدام کند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال ۱۳۹۰ ارتقای کیفیت پروژه‌ها را با جدیت پیگیری می‌کند اظهار داشت: آزمایش پروژه‌های حمل ونقل در چهار مرحله شامل بستر، اساس، زیر اساس و ابنیه بتنی انجام می‌شود.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ادامه بر حضور نماینده آزمایشگاه در تحویل موقت پروژه‌ها تاکید و با اشاره به تبدیل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سازمان حاکمیتی ( موسسه دولتی ) تصریح کرد: از حضور بخش خصوصی برای واگذاری تصدی‌ها در حوزه آزمایشگاه حمایت می کنیم .

وی افزود: این موسسه دولتی در آینده وظیفه هدایت و نظارت و امور حاکمیتی در حوزه آزمایش و کنترل کیفی پروژه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

رحیم اف در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی های جدید کنترل کیفی پروژه‌ها در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از مدیران و مسئولان وزارت راه و ترابری خواست روش‌های منسوخ شده را به کناری گذاشته و در پروژه‌ها از روش‌های جدید کنترل کیفی استفاده کنند.

هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و راه و ترابری و به استناد ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با انتقال شرکت مادرتخصصی آزمایشگاه و مکانیک خاک (سهامی خاص) از گروه یک بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی موضوع ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به گروه ۲ این قانون موافقت کرد.

بدین ترتیب شرکت مادرتخصصی آزمایشگاه و مکانیک خاک از پیوست شماره ۳ تصویب‌نامه مورخ ۱۳۸۸/۶/۷ (موضوع تعیین شرکت‌های قابل واگذاری) به پیوست شماره ۲ آن منتقل شد.

 

 

    نظرات