کشف و ضبط یک محموله قاچاق چوب بلوط درکهگیلویه وبویراحمد

کشف و ضبط یک محموله قاچاق چوب بلوط درکهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد- جنگلهای زاگرس به عنوان دومین اکوسیستم جنگلی طبیعی کشور،نقش بسیار ارزنده ای درتامین منابع آب و تعادل اقلیمی کشوردارند, در سالیان اخیر خشکیدگیهای مختلف در جنگلهای زاگرس به وقوع پیوسته که در بسیاری مناطق منجر به نابودی درختان شده است . متاسفانه قاچاق چوب دیگر عواملی است که باعث نابودی این سرمایه ملی طی سالیان اخیر شده است.

برهمین اساس محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در نخستین شنبه از آخرین ماه زمستان ۹۷ از کشف وتوقیف یک وانت سایپا حامل چوب بلوط خبرداد و گفت: به دنبال شناسایی عوامل محموله قاچاق چوب‌بلوط در جاده حدو فاصل دو روستای حاشیه منطقه حفاظت شده دنا یک محموله قاچاق چوب بلوط  توسط ماموران یگان حفاطت محیط زیست , منابع طبیعی و نیروهای مردمی کشف و ضبط شد.

جعفری نژاد از نظارت‌های لازم و دقیق بر عرصه‌های جنگلی در سطح استان و محدوده حفاظت شده خبر داد و گفت: در راستای حفاظت و حراست هر چه بیشتر از منابع جنگلی استان به صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی و گلوگاه‌های قاچاق توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان رصد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان حفاظت از منابع جنگلی را وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان چوب‌آلات جنگلی در دستور کار بوده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنیم تا این امر زمینه‌ساز حفاطت هر چه بیشتر از منابع طبیعی و عرصه‌های جنگلی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر مشارکت و همکاری مردم در برخورد با قاچاقچیان چوب‌آلات جنگلی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم به محض مشاهده هر گونه تخلف در این حوزه مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم برخورد سریع و مناسبی را با متخلفان در این زمینه داشته باشیم.

جعفری نزاد به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخشی این اداره کل با اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: پس از انعقاد  این تفاهم نامه و همکاری این دو اداره منجر به کشف کوره زغال در محدوده مناطق آزاد باشت شد و کشف این محموله از نتایج همکاری این دو اداره است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات