برنامه عملیاتی گردشگری در مناطق حفاظت شده استان همدان تدوین شد

برنامه عملیاتی گردشگری در مناطق حفاظت شده استان همدان تدوین شد


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان عادل عربی گفت : استان همدان علی رغم داشتن شش منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه تیراندازی وشکار ممنوع وهمچنین آثار و مناطق بکر و طبیعی دارای قابلیت گردشگری طبیعی فراوانی دارد که متاسفانه فعالیت چندانی در زمینه ترویج اکوتوریسم تاکنون انجام نشده است.
عربی اظهار کرد: این مناطق با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در حوزه طبیعت گردی دارند می توانند هر ساله مقصد مناسبی برای بسیاری از علاقه مندان به طبیعت باشد و می تواند در امر اشتغال و درآمدزایی مردم شهرها و روستاهای اطراف نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
وی ادامه داد: ایجاد زمینه های توسعه صنعت گردشگری در مناطق طبیعی نیازمند مطالعات است تا بتوان همزمان با حفاظت اصولی و پایدار از مزایا و منافع اینگونه مناطق نیز بهره مند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان خاطرنشان کرد: این اداره کل از سنوات گذشته اقدام به تدوین طرح مدیریت مناطق حفاظت شده استان کرده است که بر اساس این طرح، پس از انجام مطالعات اقدام به تقسیم بندی مناطق به واحدهای مختلف  شده که یکی از این واحدها ، زونهای گردشگری و یا تفرج گسترده و متمرکز است.
وی گفت: برنامه عملیاتی گردشگری در مناطق حفاظت شده استان، با توجه به تدوین بخش عمده طرح مدیریت مناطق تحت مدیریت استان تهیه شد که در این برنامه عناوین برنامه های مورد نیاز جهت اجرا ، محل های اجرا و اعتبار مورد نیاز پیش بینی و جهت اجرا به واحدهای شهرستانی ابلاغ شده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات