دیدار معاون شهردار شهر لووف اکراین با رییس شورای شهر شیراز

دیدار معاون شهردار شهر لووف اکراین با رییس شورای شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: آمادگی داریم با شهرهای مهم جهان از جمله شهر لووف در اکراین ارتباطات فرهنگی و اقتصادی برقرار کنیم .

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر شیراز این آمادگی را دارد در زمینه های فرهنگی، تجاری و توریسم با شهر لووف اکراین همکاری کند .

دستغیب ارتباطات شیراز با کشور اکراین را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: متقابلاً احساس می کنیم مردم اکراین هم شناخت دقیقی از ایران و مخصوصا شیراز ندارند .

وی ادامه داد: برای رسیدن به ارتباطات بیشتر، راه طولانی در پیش داریم اما ارزش آن را دارد که برای توسعه ارتباطات طرفین تلاش کنیم .

وی بیان کرد: شیراز و لووف دو تا شهر فرهنگی، تاریخی و تجاری و گردشگری هستند که می توانند در مسیر خوب با هم فعالیت کنند .

همچنین «سولماز دهقانی» رییس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی به پتانسیل های تاریخی و فرهنگی شیراز اشاره کرد و گفت: وضعیت تاریخی و فرهنگی دو شهر شیراز و لووف این امکان را می دهد که تعاملات فرهنگی و تاریخی و اقتصادی را بین دو کشور ایران و اکراین افزایش دهند .

وی ادامه داد: شهر شیراز آمادگی دارد در حوزه های درمانی، دانشگاهی، فرهنگی و تاریخی با شهر لووف همکاری کند .

دهقانی افزود: تنوع فرهنگی و قومیتی مختلف در شهر شیراز این امکان را می دهد که هفته های فرهنگی متقابل در شهر لووف و شیراز برگزار شود .

خانم «ناتالیا بوندا» معاون توسعه شهردار لووف اکراین نیز با ابراز خرسندی از حضور در شهر شیراز از آمادگی کشورش برای همکاری متقابل بین ایران و اکراین خبر داد و گفت: لووف به عنوان پایتخت فرهنگی و جوانان اکراین شناخته شده و در حوزه فرهنگی جایگاه بالایی در اکراین دارد و از سوی یونسکو ثبت تاریخی شده است .

وی ادامه داد: سال گذشته ۲/۵ (دو و نیم) میلیون نفر توریست جذب شده که ۶۰ درصد آن خارجی است .

وی ابراز کرد: گردشگری به عنوان حوزه درآمد برای شهر تعریف شده و برای جذب توریسم به موضوعاتی همچون نمایشگاه های بین الملل، تئاتر و کنسرت های بزرگ و مسابقات ورزشی توجه ویژه می شود .

معاون توسعه شهردار لووف اکراین افزود: افراد برجسته ای در این شهر زندگی می کردند که آثار معماری و فرهنگی تاریخی از خود برجای گذاشته و علاوه بر این رسوم و سنت های زندگی و تغذیه مردم با هدف جذب گردشگر حفظ شده است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات