دیدار اعضای شورای شهر شیراز با فرماندار جدید شیراز

دیدار اعضای شورای شهر شیراز با فرماندار جدید شیراز

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «محمدرضا امیری» فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر جایگاه والای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم که به صورت مستقیم انتخاب می‌شوند، گفت: یکی از بارزترین جلوه‌های مردم سالاری، برگزاری انتخابات است که یکی از دستاوردهای آن شورای اسلامی است .

وی افزود: شورای اسلامی شهر و روستا به واسطه‌ی ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم، نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها دررابطه با امور محلی و منطقه‌ای دارد که اثرات آن بر زندگی مردم ملموس‌تر است؛ لذا لازم است مدیران و مسوولان دولتی و حاکمیتی با رویکرد تقویت جایگاه شوراها به منظور بهبود ارائه خدمات به مردم تلاش کنند .

امیری در ادامه به نقش ارتباطات در دنیای امروز به عنوان یک اصل ضروری و انکارناپذیر برای مدیران اشاره و بیان کرد: در سایه‌ی ارتباطات و تعاملات مناسب می‌توان به رفع مشکلات و بهبود ارائه خدمات به مردم تلاش کرد. بی شک در نهادهای مختلف باید به اصول مشترک ارائه خدمت توجه داشت که لازمه آن درک متقابل از اهداف و وظائف نهادهای مختلف است .

فرماندار شهرستان شیراز درخصوص مصوبات شورای شهر و نقش فرمانداری در رابطه با پیگیری و اجرای آن افزود: بی تردید مصوبات شورای اسلامی شهر در پاسخ به رای مردم به منظور پیگیری مطالبات آنان است و دستگاه های دولتی و حاکمیتی، ازجمله فرمانداری، باید همگام با شورا در این راستا حرکت کند. البته طبیعی است که بر اساس قانون، تطبیق مصوبات با قوانین و مقررات کشور به جهت جلوگیری از برخی آسیب‌ها انجام می‌پذیرد که با برقراری ساز و کارهایی از طولانی شدن بررسی این مصوبات پیشگیری خواهد شد .

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز افزود: اگرچه تکالیف قانونی وجود دارد ولیکن حتی خارج از تکلف های اداری، آمادگی این را دارم برای پیگیری مشکلات شهر در جلسه‌های شورای اسلامی شهر شیراز به فراخور موضوعات مرتبط نیز شرکت کنم تا روند تصویب و اجرای تصمیمات شورا تسهیل شود .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار در سخنانی گفت: ثمره تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انتخابی به مردم می‌رسد و لذا تعامل بین شورای شهر و فرمانداری منجر به رونق شهر و رضایت مردم خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه به هنگام تصویب قوانین، سعی در رعایت قوانین بالادستی داریم خاطر نشان کرد: شورای شهر شیراز فارغ از مسائل سیاسی به دنبال منافع عمومی و مردم است و انتظار داریم تعامل و همدلی بین شورای شهر و فرمانداری شیراز تقویت شود تا روند توسعه در شهر سرعت پیدا کند .

«سیدعبدالرزاق موسوی» رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز نیز در سخنانی بر ضرورت اجرای بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شورا تاکید کرد و گفت: این ماده قانونی تاکنون مسکوت مانده است درحالیکه براساس آن می‌توان ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را برای توسعه فعال نگه داشت .

موسوی یادآور شد: براساس بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون شوراها همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در پایان هر سال گزارشی از عملکرد خود به صحن شورا ارائه کنند .

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نقش فرمانداری در فعال کردن این بخش از قانون با هدف یکپارچه سازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ارائه خدمات بهتر به مردم کلیدی است .

دکتر «علی ناصری» عضو شورای  اسلامی شهر شیراز نیز بر ضرورت توجه به آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی در شیراز نیازمند فعالیت ویژه همه دستگاه های اجرایی است و شورای شهر شیراز هم در این زمینه خود را پیشگام می داند .

وی خاطرنشان کرد: روحیه همکاری و مودت برای مبارزه با فساد و ویژه خواری از جمله نیازهای ضروری  کلان شهر شیراز است .

دکتر ناصری خواستار توجه به فضای کسب و کار در شیراز شد و گفت: فضای کسب و کار در شیراز با رویکردهای کسب و کار جدید بر مبنای فضای مجازی و نیز گردشگری باید به صورت جدی پیگیری شود .

وی با گرامیداشت یاد ۱۴ هزار شهید استان فارس گفت: بحث گردشگری ایثار برای آشنایی گردشگران با ایثارگران شیراز بیش از پیش احساس می شود .

«نوذر امامی» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری هم با اشاره به سوابق فعالیت آقای امیری در حوزه های مختلف وزارت کشور گفت: فرماندار، مسئول همه کارهای روزمره مردم است اما در عین حال مسئولیت اجرایی ندارد .

وی ادامه داد: کنترل و نظارت دستگاه های اجرایی و مسئول تامین امنیت وظایف سنگینی است که بر عهده فرمانداران گذاشته شده است .

امامی از وضعیت معیشت مردم در شهر شیراز گلایه کرد و گفت: مهمترین مشکلات به عدم توجه به مطالبات و انتظارات مردم باز می گردد .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تقویت جایگاه مردم و شوراها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند به مسئولان برای حل مشکلات بیشتر کمک کند .

«مهدی حاجتی» رییس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضرورت توجه به حاشیه‌نشینی در شیراز را یادآور شد و گفت: خطر احتمال اعتراضات حاشیه‌نشینان در شرایط موجود توسط پژوهشگران قابل پیش بینی است .

وی ادامه داد: همه نهادهای اجرایی به میزبانی فرمانداری شیراز باید نسبت به شناخت ساختار حاشیه‌نشین‌های شهر اقدام کنند و با هم‌پوشانی اطلاعات موجود یک استراتژی مشخص برای حل مشکل حاشیه‌نشینی اتخاذ شود .

حاجتی ابراز کرد: تعدد استراتژی توسط دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی در مناطق مختلف مشکلی را برای حاشیه‌نشینان حل نمی‌کند و ممکن است بر مشکلات بیفزاید .

و لازم است فرمانداری اقدامات نهادهای متفرق را نظم ببخشد .

دکتر «قاسم مقیمی» رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز از وضعیت سلامت در شیراز انتقاد کرد و گفت: وضعیت تامین غذای سالم در شهر خوب نیست و غذای ناسالم به تهدیدی جدی برای شهر تبدیل شده است .

وی ادامه داد: شهر نیازمند کار فرهنگی است اما بدون حضور متخصصان فرهنگی نمی توان کار فرهنگی انجام داد .

دکتر «نواب قائدی» رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: به دلیل کامل اجرا نشدن قانون، ورود شورای شهر به حوزه های مختلف با مشکل روبرو شده است .

وی افزود: شورای شهر محل ارجاع مطالبات مردمی است و نیازمند ابزار لازم برای تامین مطالبات مردمی است .

«سیروس پاک فطرت» نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: مثلث فرمانداری، شهرداری و شورای شهر می تواند توسعه را در کلان شهر شیراز رقم بزند .

وی با بیان اینکه نگاه مدیران به شورای شهر کامل نیست، ادامه داد فرمانداری باید برای ارتقا جایگاه شورای شهر کمک کند .

«ابراهیم صبوری» نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: منصب فرمانداری شیراز از استانداری در برخی از استان های کشور سنگین تر است اما نبود بازوهای اجرایی در کلان شهر شیراز، کار را سخت کرده است .

وی ادامه داد: انتظار داریم فرماندار جدید شورای اداری شهرستان شیراز را احیاء کند تا همه دستگاه های اجرایی در کنار هم بتوانند مشکلات را حل کنند .

صبوری معتقد است شورای اداری کارکردی نمادین دارد اما درصورت احیای آن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات