کتاب مبانی نظری و عملی سیما و منظر شهری تدوین می شود

توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان:


کتاب مبانی نظری و عملی سیما و منظر شهری تدوین می شود


مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از تدوین کتاب مبانی نظری و عملی سیما و منظر شهری توسط این  سازمان خبر داد و گفت: تدوین این کتاب در حال انجام است و به زودی  به دست علاقه مندان وکارشناسان این حوزه می رسد.
یدالله علیزاده به وظایف این واحد در زمینه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، نورپردازی، زیباسازی و گرافیک محیطی اشاره کرد وگفت: نقاشی دیواری، ساماندهی مبلمان شهری و المان‌ها با نظارت و پردازش نهایی معاونت زیباسازی این مجموعه انجام می شود.
وی درادامه به صدور ۳۱۶۳ مورد برگ اخطار در زمینه نصب تابلوی واحدهای تجاری از فرودین ماه امسال تا پایان بهمن ماه خبر داد و افزود: به منظور حفظ سیما و فضای شهری تمامی صاحبان واحد های تجاری موظف هستند تا  در نصب تابلوی سردر خود استانداردهای لازم را رعایت کنند. در غیر این صورت برای تابلوهای غیراستاندارد، اخطاریه صادر می شود و واحد اجرائیات سازمان وظیفه دارد تا این گونه تابلوها را جمع آوری کند.
علیزاده خاطر نشان کرد: صدور اخطاریه به سرمایه‌گذاران تابلوهای تبلیغاتی جهت رعایت اصول و استفاده بهینه از فضای تبلیغاتی نیز از جمله اخطارهای داده شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان ادامه داد: ۳۳۵ مورد بنر و پلاکارد،۱۱۶  مورد تابلوی راهنما و ۶۱۱ مورد تابلوی فاقد مجوز جمع آوری شدند که تمامی آنها مجوز لازم را نداشته و غیر استاندارد بودند.
علیزاده پیگیری برای رفع نواقص تابلوهای تبلیغاتی در زمینه‌ی نور، رنگ و وضعیت بنر را نیز از جمله اقدامات این واحد ذکر و خاطرنشان کرد: به صورت چند نوبت در ماه از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر بازدید می شود تا نواقص تابلوهای تبلیغاتی مورد بررسی قرار گیرد.
وی در ادامه به طراحی ۲۷ طرح برای بهسازی و زیباسازی دیوارها و جداره‌های نامناسب شهری اشاره کرد وگفت: طراحی رفیوژ بلوار جمهوری اسلامی و ایستگاه های اتوبوس نیز طی یازده ماه گذشته انجام شده است.
علیزاده همچنین تصریح کرد: به منظور اجرای بهتر و کارشناسی شده، تمامی طرح های پیشنهادی از سوی هنرمندان در خصوص تابلو، المانهای مشاهیر، مفاخر و مبلمان شهری مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان در ادامه از پیگیری در خصوص فراخوان نوروزی «نوبهار زیبای کرمان» و اقدامات لازم جهت داوری آثارخبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا جلسه های مکرری با نمایندگان مناطق چهارگانه و کارگروه معاونت زیباسازی و داوران فراخوان «نوبهار زیبای کرمان» برگزار شده است.
علیزاده تاکید کرد : شهرداری کرمان سعی دارد با توجه به پیشینه مجسمه‌سازی در کرمان، به الگویی مناسب در مجسمه‌سازی شهری دست یابد؛ از این‌رو، با اعلام فراخوان نوبهار زیبای کرمان  از هنرمندان دارای سابقه و توان اجرایی، جهت شرکت در این امر مهم دعوت کرده است تا آثار خود را ارایه کنند.
وی خاطر نشان کرد: در این فرا خوان تمامی شیوه‌های بیانی مجسمه‌سازی شهری مورد توجه است و هنرمندان در ارایه ایده‌های خود هیچ‌گونه محدودیتی ندارند.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات