در خانه تکانی‌ها تفکیک زباله از مبدا ضرورت دارد

شهردار منطقه دو شهر کرمان:

در خانه تکانی‌ها تفکیک زباله از مبدا ضرورت دارد



شهردار منطقه دو کرمان با تاکید بر ضرورت تفکیک زباله از مبدا گفت: از شهروندان تقاضا داریم هنگام خانه تکانی، انواع زباله‌های تر و خشک، زباله‌های کاغذی، فلزی و پلاستیکی خود را جداسازی کنند تا جمع‌آوری آنها آسان‌تر و با هزینه کمتری انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین علی سعیدی با بیان اینکه مردم طبق آداب و رسوم باستانی، در روز‌های آخر سال اقدام به تمیز کردن منازل، دور ریختن وسایل اضافه و ایجاد یک‌سری تغییرات در ملک خود می‌کنند که کاری پسندیده است، گفت: تقاضا داریم شهروندان خانه‌تکانی را به روز‌های پایانی و هفته‌ها‌ی آخر سال موکول نکنند؛ چراکه انبوه زباله‌ها در این روزها، اشکالاتی را در خدمت‌رسانی و جمع‌آوری زباله در شهر به وجود می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه اغلب مردم هنگام خانه‌تکانی، وسایل کهنه و بلااستفاده‌ی خود را بیرون از منزل و در کوچه و خیابان قرار می‌دهند، گفت: شهروندان باید از این کار خودداری کنند؛ چرا که علاوه بر ایجاد سد معبر، سبب آشفتگی بصری و نازیبایی شهر می‌شود.
شهردار منطقه دو کرمان تصریح کرد: توصیه‌ی ما این است که شهروندان وسایل دسته دوم و تمیز خود را به خانواده‌های محروم و افراد نیازمندی که می‌شناسند، بدهند؛ ضمن این که کمیته امداد امام خمینی (ره) و موسسات خیریه نیز آماده دریافت اجناس دسته دوم و قابل استفاده شهروندان و رساندن آنها به دست نیازمندان هستند.
سعیدی خاطرنشان کرد: واحد زیباسازی شهرداری منطقه دو امور مربوط به زیباسازی معابر، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری را به منظور استقبال از عید نوروز در دستور کار قرار داده که امید می‌رود به بهترین شکل اجرایی شده و مورد استقبال شهروندان و میهمانان نوروزی قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات