بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اراک با رقمی بالغ بر ۴,۸۹۶,۶۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ...

بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اراک با رقمی بالغ بر ۴,۸۹۶,۶۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ...

در یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور رییس و اعضای شورا، مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، زندیه وکیلی شهردار منطقه دو اراک و اصحاب رسانه برگزار گردید، پیرامون گزارش عملکرد شهرداری منطقه دو و همچنین مهم ترین موضوع شهر و شهرداری که تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری بود، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در نهایت بودجه سال آینده مدیریت شهری به استناد بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی، با صرف ۲۶۵ نفر_ ساعت کار کارشناسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا و همچنین برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در مجموعه معاونت برنامه ریزی شهرداری، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
مهندس شالی بگ سرپرست شهرداری اراک در این نشست با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ مدیریت شهری با دید و درک بهتری نسبت به سنوات قبل تدوین شده، گفت: امسال در تدوین بودجه،طی یک اقدام مناسب و شاخص نسبت به سال های گذشته که بودجه تنها با یک درصد افزایش نسبت به سال قبل تدوین می شد، ردیف های درآمدی و هزینه ای سنوات قبل با یکدیگر مقایسه و با تحلیلی از وضعیت گذشته بر روی نمودار، تدوین شده و قطعا استفاده از داده ها، اطلاعات و تجربیات سنوات گذشته اقدامی موثر برای تدوین بودجه می باشد، که تیم کارشناسی شهرداری در بودجه ۹۸ به آن توجه داشته است.
خانمحمدی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک نیز در این نشست اظهار داشت: امسال سعی و تلاش نمودیم که بودجه سال ۹۸ بر اساس اصول و معیارهای واقعی تدوین شود، لذا در این مسیر از نقطه نظرات اعضای شورای شهر و همچنین تخصص کارشناسان خبره مالی، درآمدی و برنامه ریزی شهرداری استفاده نمودیم و تا حد امکان سعی گردید، که بررسی ها بر اساس واقعیت صورت گیرد.
وی در ادامه افزود: در تدوین بودجه ۹۸، برای هر ردیف کد، معیارهای سنوات قبل و پیش بینی های جدید،دیده شده است.همچنین نسبت سهم بودجه عمرانی به جاری ۶۰ به ۴۰ می باشد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک در خصوص تدوین بودجه سال ۹۸ مدیریت شهری گفت: بیش از ۲۶۵ نفر ساعت کار کارشناسی در این کمیسیون برای بررسی و تدوین بودجه سال آتی شهرداری اراک انجام شده است.
ایرج رضایی افزود: بودجه سال۹۸ شهرداری اراک در ۲ قالب هزینه ای و درآمدی پیش بینی و تلاش شده ، متناسب با شرایط کنونی کشور تهیه و تدوین شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد ساختمان های این کلانشهر به صورت قولنامه ای بوده و این مهم موجب شده، درآمد این شهر از شهرهای همتراز کمتر باشد.
رضایی گفت: با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی درآمدهای شهرداری کلانشهر اراک پیش بینی می شود بودجه سال آتی شهرداری این کلانشهر محقق شود.
حسین زندیه وکیلی شهردار منطقه دو اراک در صحن علنی شورای شهر با ارایه گزارشی از عملکرد این منطقه گفت: شهرداری منطقه دو یک ششم معادل یک هزار کیلومتر مربع از مساحت کلانشهر اراک را تحت پوشش قرار داده و تنها شهرداری است که با تمام شهرداری ها مرز مشترک دارد.
زندیه وکیلی افزود:۲۱۷ پروانه امسال توسط شهرداری منطقه ۲ اراک صادر شده که صدور این پروانه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۱۶۳ پایان کار امسال توسط شهرداری منطقه دو اراک صادر شده که تعداد این پایان کارها نسبت به سال گذشته که ۱۳۲ عدد بوده، ۲۳ درصد رشد داشته است.
شهردار منطقه دو اراک بیان کرد: در سال جاری ۷۲۶ میلیارد ریال درآمد به صورت تهاتر و نقدی در این شهرداری کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقمی بالغ بر۵۹۷ میلیارد ریال، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
زندیه وکیلی ادامه داد: ۲۸۲ میلیارد ریال این درآمدها به صورت نقدی جذب شده که نسبت به سال گذشته با ۹۷ میلیارد، ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: بودجه شهرداری منطقه دو اراک در سال جاری ۲۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که تا کنون ۳۹۹ میلیارد ریال معادل ۱۶۰ درصد بودجه پیشنهادی محقق شده است.
زندیه وکیلی افزود: ۱۲۴ پرونده از ابتدای سال جاری تا کنون به کمیسیون ماده پنج شهرداری این کلانشهر ارسال شده که ۴۱ درصد این پرونده ها مربوط به این شهرداری است.
وی گفت: ۱۴۸میلیارد ریال وصولی ماده صد و ۶۲۰ میلیارد ریال نیز وصولی ماده هفت امسال در شهرداری منطقه دو اراک جذب شده است.
وی افزود: تا کنون هر یک از اهالی طرح ۵۸ متری رای دیوان عدالت را کسب کرده اند مجوز ساخت به آنان طبق ماده واحده داده شده است.
شهردار منطقه دو اراک با یادآوری وضعیت نامناسب پاساژ طلا این شهر افزود: این مرکزی تجاری به دلیل وضعیت نامناسب ایمنی از ظرفیت تبدیل شدن به یک پلاسکوی دیگر برخوردار بوده و نیاز است دستگاه های خدمات رسان همکاری و هماهنگی لازم را برای صدور اخطارها و اقدامات لازم را داشته باشند

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات