بررسی راهکارهای بازچرخانی پساب پادگان ارتش

در نشست صمیمانه مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی با فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‎شرق نیروزی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، بحث و تبادل نظر درباره مسائل مرتبط انجام شد و راهکارهای بازچرخانی پساب پادگان جدید ارتش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این نشست که در محل قرارگاه منطقه ای شمال‎شرق نزاجا برگزار شد، محمد علایی و امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، مشکلات منابع آبی پادگان جدید و قدیم لشکر ۷۷ بررسی و راهکارهایی نیز در این زمینه پیشنهاد شد.

بررسی مشکلات و معضلات کمبود اعتبارات منابع آبی و پروژه های انتقال آب در سال آتی و همچنین بررسی راهکارهایی برای بازچرخانی پسآب دو پادگان جدید ارتش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علایی با توجه به اینکه سازگاری با کم آبی و بحران خشکسالی موضوعی است که بخش عمده ای از کشور با آن درگیر هستند که مدیریت تولید، مصرف و توزیع در کنار افزایش بهره وری از مهمترین الزامات در این زمینه است گفت: سازگاری با کم آبی باید نهادینه و به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۶ درصد از مساحت استان خشک و ۲۴ درصد نیمه خشک است. برای حل مشکل کم آبی باید ابتدا موضوع آب به مسئله هر خراسانی تبدیل شود و در کنار آن با استفاده از تجربیات نیاکان خود سازگاری با کم آبی را نهادینه کنیم و در این راستا برای ۲۸ دشت استان سند سازگاری با کم آبی در طی ۷ ماه تهیه و تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: در کنار سازگاری با کم آبی باید طرح های انتقال آب و شیرین سازی آن نیز پیگیری و آینده پژوهی و مطالعات کاملی در این حوزه انجام شود.

علایی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای مدیریت شرایط بسیار سخت آبی در سال ۱۳۹۸ اندیشیده شده است اما گذر از این شرایط بدون اقدامات مدیریتی، فنی و اجتماعی جدی در تمام بخش ها اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب و بهداشت میسر نخواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اهمیت مسئله سازگاری با کم آبی، تصریح کرد: در این زمینه طرح سازگاری با کم آبی در خراسان رضوی برای ۲۸ شهرستان و ۳۷ محدوده مطالعاتی مصوب شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات