نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان قاینات برگزار شد

نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان قاینات با حضور فرماندار ورئیس شورای حفاظت شهرستان ، معاونت هماهنگی امور عمرانی شهرستان و سایر اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان قاینات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،"فرماندار شهرستان قاینات با بیان اینکه ما در کشور کم آبی قرار داریم و استان و شهرستان ما نیز از این مشکل مستثنی نیست،اظهار داشت: خشک سالی های ۱۹ ساله مسائل و مشکلات زیادی در بحث کاهش شدید منابع آبی به دنبال داشته بطوریکه حوزه کشاورزی ما با چالش جدید مواجه شده است.

"محمد کریمی" با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود؛ افزود: شرکت های سهامی زراعی نقش بسیار موثری در رابطه با ترویج و پیاده نمودن الگوهای مناسب در حوزه کشاورزی در رابطه با محصولاتی که نیاز به آبیاری کمتری دارند؛ برعهده دارند.

وی تاکید کرد: تنها راه نجات و برون رفت از مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی، الگو برداری و استفاده کشاورزان از روش های نوین آبیاری و استفاده از کشت های جایگزین است.

"مجید هاونگی" سرپرست امور منابع آب شهرستان های قاینات و زیرکوه نیز با ارائه گزارشی از وضعیت و بیلان منابع آبی شهرستان به اجرای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و اقدامات انجام شده پرداخت و گفت:در این راستا از ابتدای سال جاری ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

وی همچنین جلوگیری از اضافه‌برداشت چاه‌ها و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها را از اقدامات دیگر در راستای این طرح برشمرد و تاکید کرد: با توجه به وضعیت منابع آب و لزوم کنترل برداشت بایستی کلیه چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند شود.

وی با اشاره به این‌که مطابق بخشنامه‌های صادره از ابتدای سال آینده موضوع تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی و آب قابل برنامه‌ریزی در دستور کار قرار خواهد گرفت، خواستار آمادگی و همکاری بهره‌برداران بخش کشاورزی و نهادهای دولتی به ویژه جهادکشاورزی در این خصوص شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات