برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بشرویه

چهاردهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بشرویه با محوریت تحویل حقه آبه سال۹۸ در محل فرمانداری بشرویه و با حضور فرماندارو معاون فرماندار، مدیر امور منابع آب شهرستان های فردوس و بشرویه ، مدیران جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی دیگراز مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بشرویه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این جلسه "زمان زاده" فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور منابع آبی است،اظهار داشت: مصرف بهینه آب در همه بخش ها بخصوص در مصارف کشاورزی، باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد و با مدیریت صحیح از هدر رفت این منابع جلوگیری شود.

وی گفت: در بخش کشاورزی با نصب کنتورهای هوشمند و واگذاری مدیریت مصرف به کشاورزان ، بهره وری بسیار خوبی در مصرف این منابع ایجاد شده و کشاورزان با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و الگوی کشت سازگار کمک خوبی به حفظ منابع موجود آبهای زیرزمینی کرده اند.

تصمیمات درست امروز در بخش آب ضامن کشاورزی پایدار در منطقه خواهد بود.

مدیر امور منابع آب شهرستان های فردوس و بشرویه  با بیان اینکه تصمیمات درست امروز در بخش آب ضامن کشاورزی پایدار در منطقه خواهد بود،خاطر نشان ساخت: شارژ کنتورهای چاه های کشاورزی برای سال آینده همانند سال گذشته دو مرحله ای خواهد بود که مرحله اول در اسفند ماه سال۹۷ اجرا خواهد شد.

"سید هادی رحیمی" افزود: به منظور رفع مشکلات انقضای تاریخ پروانه های چاه های کشاورزی در حال پیگیری به جهت رفع مشکلات در این بخش هستیم و آمادگی داریم در صورتیکه که اداره برق قبول کند لیست چاه هایی که تمدید پروانه صورت گرفته را طی نامه ای اعلام نماییم.

وی گفت: در خصوص حق آبه چاه های کشاورزی که نسبت به مدیریت آب در سال ۹۷ اقدام کرده اند، در پایان سال با توجه به تصمیم اتخاذ شده به سال بعد قابل انتقال می باشد.

وی یادآور شد: بسیاری از رودخانه های اصلی بشرویه به صورت گسترده و پیوسته تصرف شده اند که لازم است با کمک دستگاه های ذیربط اقدامات لازم جهت رفع تصرف از رودخانه های اصلی صورت پذیرد.

"محمدمرادی" مسئول نمایندگی منابع آب شهرستان بشرویه نیز در خصوص وضعیت منابع آبی ارتفاعات شتری و نحوه پیدایش و منشا آنها به ارائه گزارش پرداخت و گفت: منابع آبی ارتفاعات شتری از سازندهای کارستی بوده که بسیار با کیفیت و محدود می باشند و بایستی در برداشت  و مصرف آن مدیریت مناسبی اتخاذ گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات