سارقان تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان به دام افتادند

سارقان تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان به دام افتادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز "یعقوب کرمی" گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات شبکه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار امور حراست و حریم بانی شرکت قرار گرفت.
وی افزود: با تدابیر ویژه حفاظتی و ایجاد کمین شبانه، سارقان براده های ویژه تعادل دریچه های آبیاری از نوع آمیل کانال اصلی پای  پل در شبکه آبیاری کرخه شمالی دستگیر شدند.
کرمی با اشاره به اهمیت "چک آمیل" در تنظیم آب کانال پای پل تاکید کرد: سارقان با استفاده از فرصت قطعی آب کانال بدلیل تعمیرات اساسی آن، اقدام به سرقت نموده که در شرایط آب دهی، کار تنظیم آب دچار نوسان شده و روند آبیاری اراضی کشاورزی و تامین آب آشامیدنی شهرهای پائین دست مختل می شود.
وی همچنین از دستگیری سارقان دریچه های صندوقی و درب حوضچه های کانال های فرعی محدوده کیلومتر ۸۳ کانال اصلی پای پل خبر داد و افزود: اگرچه دریچه های تامین آب زمین های کشاورزی از حوزه استحفاظی حراست و حریم بانی شرکت خارج است ولی به منظور حفظ تاسیسات مهم آبیاری و حقوق کشاورزان منطقه، گشت شبانه روزی در این مناطق نیز فعال است.
به گفته کرمی در این راستا عوامل حراست و حریم بانی شرکت در حین گشت زنی شبانه در حوزه کانال پای پل کرخه به خودرو حامل یک مخزن بزرگ متعلق به کشاورزان منطقه، مشکوک شده و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی و تعقیب و گریز موفق به دستگیری سارق شدند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان تاکید کرد: سارقان و تجهیزات مسروقه به نیروی انتظامی تحویل شده و با طرح شکایت دفتر حقوقی شرکت، اقدامات قضائی در حال پیگیری است.
کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل به مساحت ۶۵ هزار هکتار و نیز تامین بخشی از آب آشامیدنی شهرهای  اهواز،آبادان و خرمشهر را به عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات