سود اندک سه ماهه دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا

سود اندک سه ماهه دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا

www.BanaNews.irاینترنشنال ایرلاین گروپ که به تازگی از ادغام بریتیش ایرویز و شرکت اسپانیایی ایبریا تشکیل شده، سود خالص ۳۳ میلیون یورو را در سه ماهه اول سال جاری اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شرکت هواپیمایی اینترنشنال ایرلاین گروپ (IAG) در بیانیه ای اعلام کرد این آمار برای سه ماه تا ۳۱ مارس، با ضرر خالص ۲۴۳ میلیون یورو در سه ماهه اول سال ۲۰۱۰ مقایسه می شود.

این شرکت که در ژانویه شکل گرفت، پس از افزایش ظرفیت و کاهش بیشتر هزینه‌ها، شاهد سود بوده است. با این همه در طول دوره مورد گزارش، با افزایش ۳۱ درصدی در هزینه های سوخت روبرو شده است.

طبق بیانیه IAG، این شرکت پیش بینی می‌کند شاهد رشد قابل توجهی در سود عملیاتی در سال جاری باشد اگرچه فاجعه طبیعی در ژاپن و ناآرامی در خاورمیانه و آفریقای شمالی تا صد میلیون یورو به درآمد لطمه می زند.

درآمد این گروه در سه ماهه اول با ۱۵ درصد افزایش به ۳٫۶۳۶ میلیارد یورو رسید. ضررهای قبل از پرداخت مالیات نیز در مقایسه با ۲۷۳ میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته، به ۴۷ میلیون یورو رسید.

شرکت IAG با حمل حدود ۶۰ میلیون مسافر در سال، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا از نظر ارزش بازار پس از شرکت آلمانی لوفتانزا است.

بریتیش ایرویز در ۵۵ درصد از IAG و ایبریا در باقی ۴۵ درصد آن سهم دارد. با این اتحاد، دو شرکت امکان رقابت با ایرفرانس را نیز می‌یابند. بریتیش ایرویز از حضور قوی ایبریا در آمریکای لاتین و این شرکت اسپانیایی از قدرت شریک انگلیسی اش در آمریکای شمالی و آسیا سود می‌برد.

تحت گروه جدید، بریتیش ایرویز و ایبریا فعالیتهای فعلی و برندهای شخصی خود را حفظ می کنند. این دو شرکت بدنبال رکود اقتصاد جهانی و ظهور شرکتهای هواپیمایی ارزان قیمت درصدد ادغام برآمدند.

 

    نظرات