آیین استقرار پروژه مدیریت برنامه ریزی استراتژیک برق منطقه ای خوزستان برگزار شد

آیین استقرار پروژه مدیریت برنامه ریزی استراتژیک برق منطقه ای خوزستان برگزار شد

آیین استقرار پروژه مدیریت برنامه ریزی استراتژیک شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت و مشار پروژه مدیریت استراتژیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ در این نشست گفت: تدوین سند برنامه ریزی استراتژیک برق منطقه ای خوزستان گام مهمی در شناخت مسائل و چالش های این شرکت و چگونگی راه های رسیدن در تامین برق پایدار برای مشترکین است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی استراتژیک شناسایی مهمترین چالش های شرکت و تدوین اهداف و نقشه راه است و امروز با تدوین این سند مسائل پیش روی شرکت را شناختیم و برای گام های بعدی باید کار را ادامه دهیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: البته ما نمی توانیم تدوین سند برنامه ریزی استراتژیک را به این معنی تلقی کنیم که قرار است همه مسائل و مشکلات شرکت را برطرف کند، چرا که ما نمی توانیم یک تصمیم گیری خطی داشته باشیم و نقش سایر عوامل را نادیده بگیریم.
دشت بزرگ ادامه داد: ما تنها می توانیم بر محیط سازمانی خودمان اشراف داشته باشیم و کنترل محیط بیرونی که ممکن است همه سیاست های تدوین شده ما را تحت الشعاع قرار دهد از کنترل ما خارج است، از سوی دیگر ما یک سازمان مجری هستیم و تدوین سیاست گذاری ها و چشم اندازها بر عهده سازمان های بالا دستی است.
وی با بیان اینکه در این مسیر ما شاید خیلی تعیین کننده نباشیم و تنها شناخت مساله و طرح آن بر عهده شرکت باشد، تصریح کرد: در این سند بیان شده که برای برطرف کردن مسائل و چالش ها سالیانه چه مقدار باید در شبکه سرمایه گذاری شود، آیا وقتی نقدینگی مورد نیاز در زمان مقرر تامین نشود از دست ما کاری ساخته است؟ آیا وقتی شرایط سیاسی اقتصادی جامعه دستخوش تغییراتی می شود و شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد می توان باز سیاست های تدوین شده را اجرا کرد؟
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه متغیرهای بیرونی شامل اسناد بالا دستی و شرایط کشور و شرایط جوی بیشترین تاثیر را بر شرکت می گذارند و از کنترل ما نیز خارج هستند، یادآور شد: مثلا ما می دانیم که بحران ریزگردها یک آسیب برای شبکه بوده که باید شبکه را در مقابل آن مقاوم سازی کنیم، اما آیا صرفا با تدوین استراتژی و دست خالی می توان این اقدام را انجام داد.
دشت بزرگ گفت: از همه همکارانی که در این دو سال در تدوین سند استراتژیک شرکت نقش داشته و تلاش کردند تشکر می کنم و از همه همکاران انتظار می رود گام های بعدی سند برنامه ریزی استراتژیک را مستحکم تر در جهت تعالی شرکت بردارند.
معاون منابع انسانی شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این جلسه گفت: در این سند صدها ساعت کار کارشناسی صورت گرفته که نتیجه آن شناخت دقیق تر چالش های برق منطقه ای خوزستان و در نهایت ترسیم نقشه استراتژی برای پرداختن به مسائل واقعی شرکت است.
کیوان خورسند افزود: می دانیم با توجه به شرایط نامطمئن حرکت در مسیر استراتژی کاری دشوار است اما در مسیر تدوین استراتژی شرکت برق منطقه خوزستان آموخته ایم که استراتژی راه رسیدن به اهداف در شرایط نامطمئن است.
همچنین در این نشست، حمید آشتیانی مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت آریانا و مدیر پروژه مدیریت استراتژیک، تدوین سند برنامه ریزی استراتژیک شرکت را برای حاضرین ارائه کرد.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات