کانالهای آبرسانی سد سپید رود هنوز تکمیل نشده است

کانالهای آبرسانی سد سپید رود هنوز تکمیل نشده است

www.banaNews.irمدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۰ سال از ساخت سد سپیدرود می گذرد اما کانالهای آبرسانی این سد هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیف الله آقا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه شبکه آبیاری سد سپیدرود بسیار گسترده و بزرگترین سامانه آبیاری و زهکشی کشور است، افزود: تاکنون ۷۰ درصد شبکه های اصلی و ۳۵ درصد شبکه های فرعی این سد انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بخش هایی از شبکه که کار شده در آستانه فرسودگی و تخریب قرار دارد و همچنین تاسیسات فلزی مستهلک شده و لازم به تعمیر و بازسازی است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: امسال جهش اعتباری در بخش مرمت و بازسازی تاسیسات آب کشاورزی دارای رشد فوق العاده ای است.

وی اظهارداشت: سازو کارهای جدیدی از ظرفیت های اعتباری بخش فاینانس داخلی فراهم و با موافقت وزارت نیرو قرار گرفته و در مرحله صدور مجوز برای استفاده از اعتبارات بخش غیر دولتی است که بتوان شبکه اصلی و فرعی سپیدرورد را تکمیل کرد.

آقابیگی گفت: برای تکمیل شبکه های اصلی و فرعی سد سپیدرود به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و از سوی این شبکه ها جزو نیازهای اولیه و ضروری کشاورزی استان هستند.

وی همچنین در خصوص اینکه هرساله در فصل زراعی برداشت های غیر مجاز آب و انهار کشاورزی افزایش می یابد برای کاهش این مسئله چه خواهید کرد، گفت: اکیپ های سیاری به نام " پلیس آب " برای اولین بار در گیلان بعد از استان خراسان راه اندازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد: وظیفه این تیمها نظارت، کنترل، بازرسی، پیگیری و برخورد با همه مواردی که در بخش آب اتفاق می افتد، خواهد بود.

وی به مردم اطمینان داد: آنانی که در پائین ترین نقطه شبکه آبرسانی سد سپیدرود در رضوانشهر، انزلی و لنگرود قرار دارند با تشکیل پلیس آب، آب کافی در اختیار آنان قرار می گیرد.

آقابیگی همچنین با اشاره به اینکه برداشت غیر مجاز شن و ماسه در استان زیاد است، خاطر نشان کرد: پلیس آب با برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه نیز به شدت برخورد می کند.

وی در ادامه از وجود ۲۰ هزار چاه ژالونکاهی در استان خبرداد و تاکید کرد: کشاورزان از این چاه ها حداکثر استفاده را داشته باشند.

    نظرات