ساخت دستگاه کنترل دمای پست در شرکت توزیع برق استان سمنان

ساخت دستگاه کنترل دمای پست در شرکت توزیع برق استان سمنان

ساخت دستگاه کنترل دمای پست در شرکت توزیع برق استان سمنان

دستگاه" کنترل و هشدار دمای قابل برنامه ریزی پست های ۲۰ کیلوولت زمینی، توسط همکار شرکت توزیع برق استان سمنان ساخته و تولید شد.

محمدعلی حسنی از کارشناسان این شرکت و سازنده این دستگاه گفت: سوختگی، قطعی و کاهش عمر ترانسفورماتورهای زمینی ، عدم کارکرد درست سیستم های تهویه، تنوع سیستم ها ، میزان سوختگی بالای فن ها و خرابی تجهیزات کنترلی، به عنوان مهم ترین چالش هائی هستند که مطرح بوده و ایده ساخت این دستگاه نیز برهمین اساس شکل گرفته است.

وی اظهارداشت: با بررسی وضعیت موجود و تمرکز در ایستگاه های توزیع برق زمینی، طراحی این دستگاه انجام شده و از میکروپروسسور AVR با برنامه ریزی مناسب پست زمینی استفاده گردیده و در قسمت قدرت دستگاه از رله SSR بهره گیری کرده که باعث می شود از وجود کنتاکتور بی نیاز شده و طراحی آن به گونه ای است که امواج الکترومغناطیسی و الکتریکی شدید داخل پست زمینی روی پاور دستگاه ، برد الکترونیکی و قسمت کنترل قدرت تاثیر گذار نیست.

وی با اشاره به این که قبل از تولید انبوه، یک دستگاه به صورت نمونه در ایستگاه زمینی توزیع برق به مدت یک سال نصب و تست های لازم انجام شده افزود: دریافت ماکزیمم بار را از ترانسفورماتور، عدم سوختگی فن، کنتاکتور و تجهیزات داخل تابلوها ، عدم قطعی پست به علت دمای بالا، حساسیت و دقت دمائی بالا، صرفه جوئی انرژی و عدم تاثیر میدان های الکتریکی و مغناطیسی بر دستگاه و امکان افزایش قابلیت های آتی مانند شبکه و ارسال پیام به مرکز کنترل شبکه این شرکت، از جمله مزایای این دستگاه به شمار می رود.

وی اضافه کرد: مراحل طراحی، ساخت و مونتاژ ۳۰ دستگاه مورد اشاره ، توسط کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام شده و در داخل پست های زمینی نصب گردیده است.

گفتنی است: پیشنهاد محمدعلی حسنی کارشناس مسئول شبکه و ارتباطات شرکت توزیع برق استان سمنان در سیزدهمین نشست کمیته عالی نظام پیشنهادها و نوآوری این شرکت با بررسی های کارشناسی مورد پذیرش واقع شده و مصوب گردیده و حمایت های لازم جهت اجرای پیشنهاد، به لحاظ تهیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه و در اختیار قراردادن فضای کار جهت مونتاژ آن صورت پذیرفته و کلیه مراحل عملیاتی شدن این پیشنهاد با نظارت این کمیته انجام شده است.


لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات