مهندس ناظر مقصر اصلی حادثه ریزش ساختمان در بلوار فردوس

مهندس ناظر مقصر اصلی حادثه ریزش ساختمان در بلوار فردوس

www.BanaNews.irمدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ در مورد حادثه گودبرداری غیراصولی بلوار فردوس که منجر به مرگ دو کودک و یک سالمند شد، مهندس ناظر را مقصرحادثه دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین سلوک با تائید خبر حادثه بلوار فردوس به خبرنگار مهر گفت: اخطارهای لازم در این زمینه داده شده بود اما مهندس ناظر در این زمینه سهل انگاری کرده است.

وی ادامه داد: نظارتها و تذکرات لازم ازسوی شهرداری داده شده بود، اما مهندس ناظر در ارائه گزارشهایش کوتاهی داشته است.

سلوک با بیان اینکه توقف عملیات گود برداری بر اساس اصول خاصی است گفت: به طور معمول عملیات گودبرداری به سرعت انجام می شود و توقف آن در مواقعی خطرناکتر است.

حبیب الله سامانیان، شهردار ناحیه ۴ منطقه ۵ نیزدر این رابطه گفت: شهرداری تعهدهای لازم را همواره اخذ می کند و در این مورد هم علاوه بر تعهدات در تاریخ های ۲۴ و ۲۵ بهمن سال گذشته در مورد ایجاد سازه نگهبان اخطار داده شده بود.

وی افزود: البته مالک سپرهای خاکی در کناره های دیوار و ساختمانهای مجاور ایجاد کرد که من احساس می کنم، این سپر را بدون رعایت نکات ایمنی نازک کرده اند.

سامانیان تصریح کرد: با توجه به اخطارهای داده شده، صد در صد ناظر ساختمان قصور کرده است و شهرداری هم پیگیری قانونی و امور لازم قضایی را انجام خواهد داد.

 

 

    نظرات