عملیات احداث جاده تخت سلیمان- تکاب اتمام می یابد

عملیات احداث جاده تخت سلیمان- تکاب اتمام می یابد

www.BanaNews.irمعاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اتمام عملیات اجرایی محور ارتباطی مجموعه باستانی تخت سلیمان به شهر تکاب تا اوایل مردادماه سالجاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد محمودی صبح دوشنبه در جلسه شورای راهبردی شهرستان تکاب افزود: اتمام چهار کیلومتر سه راهی تخت سلیمان به تکاب تا آخر تیرماه، واگذاری زمین مجاور بیمارستان ۶۴ تختخوابی تکاب برای توسعه بیمارستان توسط مسکن و شهرسازی، آغاز مطالعات احداث چهار سد زودبازده و تکمیل طرح احداث سد قرخلو اولویتهای عمرانی این شهرستان است.

وی با اشاره به تصویب ۳۵ مصوبه در راستای شتاب بخشیدن به روند توسعه تکاب در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و گردشگری، اظهار داشت: برای توسعه و عمران این شهرستان یک حرکت جهادی با مشارکت تمام دستگاههای اجرایی شکل گرفته که پویایی، پیشرفت و توسعه شهرستان را در پی خواهد داشت.

وی ایجاد جهش در اعتبارات عمرانی سال جاری شهرستان تکاب در سایر بخشها را از برنامه های مهم مدیریت ارشد استان دانست و اظهار داشت: مدیران دستگاههای اجرایی نیز در برنامه ریزیها و تدوین بودجه اجرایی سالانه خود به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به قابلیتهای این شهرستان در بخشهای مختلف، خاطر نشان کرد:در راستای بهره مندی از این ظرفیتها در آبادانی این منطقه امسال هر یک از دستگاههای اجرایی برای آغاز یک طرح شاخص و فاخر در شهرستان تکاب برنامه ریزی کنند .

وی در خصوص پروژه های عمرانی شهری تکاب نیز گفت: برای تغییر و تحول در منظور شهری و عمران شهری تکاب کارهای زیادی باید انجام شده و باید مدیران شهری و مسئولان اجرایی با مشارکت و همفکری طرح های ویژه ای را برای این تحول آغاز کنند .

فرماندار شهرستان تکاب نیز در ادامه این جلسه با اشاره به توجه ویژه مسئولان استانی در توسعه این شهرستان گفت: سال گذشته ۱۰۰میلیارد ریال در بخش فرهنگی و ۱۰۰میلیارد ریال نیز در بخش عمران شهری تکاب اختصاص یافت که در پویایی و تغییر چهره آن نقش بسزایی داشته است .

محمد علی داعی تکمیل و آسفالت راه ایرانخواه را از جمله پروژه های مهم و شاخص در شهرستان عنوان کرد و و اظهار داشت: این راه از جمله پروژه های مورد توجه و خواست مردم منطقه بود که با بهسازی و آسفالت آن به طول بیش از کیلومتر، از مشکل مردم گره گشایی شد .

فرماندار تکاب تسریع روند اجرایی راه دسترسی تکاب به شاهین دژ، حل مشکل تعاونی ۳۰۰واحد مسکن مهر پاسداران، تجهیز راهدارخانه های شهرستان، آغاز عملیات اجرایی سد قرخلو و احداث سیلوی ذخیره سازی غلات در شهرستان را خواستار شد .

داعی در ادامه همچنین با اشاره به قابلیت های شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی گفت برای جذب سرمایه های خصوصی و رونق اقتصادی در منطقه باید با تشکیل کمیته ویژه ای برای حضور سرمایه گذاران توانمند در پروژه های اقتصادی اقدامات لازم انجام گیرد .

 

 

    نظرات