جزئیات جدید از بسته حمایتی مسکن

جزئیات جدید از بسته حمایتی مسکن

www.BanaNews.irرییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اعلام جزئیات بسته حمایتی مسکن گفت: اگرچه بر اثر اعلام نرخ تورم، قیمت‌ها تا حدودی بالا رفته است اما با عرضه واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر قیمت‌ها پایین می‌آید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که وزارت مسکن و شهرسازی بسته حمایتی را جهت اطلاع‌دادن به رسانه‌ها به ما ارائه کرده است، تصریح کرد: مشاوران املاک از طریق رسانه‌ها در جریان موضوع قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بنا به این بسته، مالکان واحد‌های مسکونی چند طبقه می‌توانند با مراجعه به سازمان‌های مسکن و شهرسازی اقدام به تشکیل تعاونی‌های کوچک کرده و برای ساخت، تسهیلات ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومانی مسکن مهر دریافت کنند.

خسروی گفت: هم‌چنین صاحبان ساختمان‌های نیمه‌کاره با مراجعه به سازمان‌های مسکن و شهرسازی می‌توانند به ازای هر واحد ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که در بافت‌های فرسوده اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، از پرداخت هزینه پروانه ساخت معاف بوده و هم‌چنین ۵۰ درصد هزینه پروانه ساخت واحد‌های تجاری را می‌پردازند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اظهار کرد: در این بسته هم‌چنین به افزایش طبقات ساختمان‌های دو یا سه طبقه در صورت مقاومت کافی و هم‌چنین مجوز شهرداری اشاره شده است.

خسروی افزود: در بند دیگر این بسته آمده است که مالکان و مستاجران را تشویق کنید تا در صورت رضایت طرفین قرار‌داد اجاره را دو ساله منعقد کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا قیمت خرید و فروش ملک و اجاره‌بها تغییر کرده است؟ گفت: عوامل مختلفی مثل مسائل اقتصادی، بورس و ... بر قیمت مسکن تاثیر‌گذار هستند.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان این‌که مشاوران املاک پایین آورنده‌ی قیمت هستند، گفت: تجربه نشان داده، با افزایش قیمت رکود کار مشاوران املاک بیشتر می‌شود.

وی افزود: اکنون قیمت‌ها به کف رسیده و امیدواریم طی چند ماه آینده از رکودکاری خارج ‌شویم.

خسروی افزود: اگر جو آرامی وجود داشت، قیمت‌ها بالا نمی‌رفت، اما در شرایطی که شاخص تورم اعلام می‌شود، نمی‌توان انتظار داشت قیمت مسکن بالا نرود.

وی با اشاره به افزایش قیمت آهن، اجاره بها و ملک تصریح کرد: با تحویل تعدادی از واحد‌های مسکن مهر، عرضه متعادل‌تر شده و قیمت ملک و اجاره بها تا حدودی پایین می‌آید.

 

 

    نظرات