کلید خوردن طرح «رودبان» در راستای پاکسازی بستر رودخانه ها...

کلید خوردن طرح «رودبان» در راستای پاکسازی بستر رودخانه ها...

صبح روز دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ با حضور مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد و فرماندار شهرستان تفت و با همکاری شهرستان های تفت و مهریز طرح «رودبان» به منظور پاکسازی و تمیز سازی بستر رودخانه ها از زباله و نخاله با مشارکت مردم کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد؛ مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در مراسم کلید خوردن طرح رودبان اظهار داشت: این طرح به‌منظور پاکسازی و حفاظت کیفی از رودخانه‌ها، ساماندهی، رفع تصرفات، جلوگیری از برداشت بیش‌ازحد مصالح رودخانه‌ای، همکاری در آزادسازی مسیر رودخانه‌ها، همکاری در طرح‌های گردشگری، کنترل کیفیت آب و اندازه‌گیری ارتفاع آب رودخانه ها آغاز شده است .

همچنین این طرح با هدف احیاء، بازسازی و آماده‌سازی رودخانه‌ها جهت صیانت از طبیعت با مشارکت مردم، زباله‌ها و مصالح ریخته شده در بستر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها را پاک‌سازی می نماید .

محمد مهدی جوادیان زاده با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های استان بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر است اعلام داشت جهت هرگونه ساخت و ساز و یا خرید ملک در حریم رودخانه‌ها حتماً از آب منطقه‌ای استعلام گرفته شود تا ضمن رعایت حریم رودخانه‌ها مشکلی جهت ساخت و سازها نیز پیش نیاید .

وی در ادامه افزود: جهت اجرای این طرح نیاز به فرهنگ‌سازی تو سط رسانه های جمعی داریم که صداوسیما با پخش فعالیت رودبان‌ها و مطبوعات با انعکاس این طرح می‌تواند نقش مهمی در این فرهنگ سازی را ایفا نمایند .

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال قبل، نیازمند توجه بیشتر به پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و حفظ و حراست از آنان به‌عنوان یک موجود زنده خواهد بود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات