برگزاری کارگاه آموزشی شناخت محیط زیست، مدیریت و روشهای جمع آوری و تفکیک پسماند در شهرستان زهک سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این جلسه با دستور کار نحوه اصولی و صحیح مدیریت پسماند های شهری و روستایی به منظورحفظ سلامت انسانها و محیط زیست در برابر خطرات ناشی از شیوه های نادرست مدیریت پسماند برگزار شد.

وحید پورمردان ادامه داد: در راستای ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آموزش مسئولین کارگاه آموزشی شناخت محیط زیست، مدیریت و جمع آوری پسماند، به همت اداره حفاظت محیط زیست زهک در سالن همایش ارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه با روش های مدیریت، جمع آوری و تفکیک پسماند آشنا شدند. جمع کثیری از مسئولان شهر زهک از جمله اعضای شورای شهر واعضای کمیته پسماند و بخشدار بخش مرکزی جزینک و .... در این جلسه حضور داشتند. این آموزش ها باعث ارتقاء ظرفیت دانش زندگی سالم و حفاظت مطلوب تر از مناطق تحت مدیریت استان خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ذخیره سازی موقت پسماند، اجرای روش های تفکیک از مبداء ،ذخیره سازی و جمع آوری  و حمل و نقل پسماندها در شهرها و روستاها، برحفظ محیط زیست ومنابع طبیعی، زیبا سازی شهرها وجلوگیری از انتشار آلودگی های ناشی از تولید پسماندها و بروز بیماری ها تاکید کرد .

فواید تفکیک زباله از مبدا و جداسازی پسماندهای تر و خشک،  استفاده از پتانسیل های موجود، نظیر افراد معتمد، افزایش مشارکت مردمی در اجرای طرحهای تفکیک زباله از مبداء، تولید کمپوست و آموزش کارگران از مواردی بود که حاضرین در جلسه بر آنها تاکید نمودند .

متولی برگزاری این کارگاه آموزشی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زهک و مدرس این کارگاه مدیر گروه دانشکده محیط زیست دانشگاه زابل دکتر شهریاری بودند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات