تخلفات شهری باعث تهدید سلامت اجتماعی می شود

تخلفات شهری باعث تهدید سلامت اجتماعی می شود

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بیرجند گفت: تخلفات شهری مجموعه مواردی هستند که علاوه بر نقض حقوق شهروندی سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی آن می گردد و معضلات و مشکلات عدیده ای را پدید می آورد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس موسی میرزایی یکی از مهم ترین و زیربنایی ترین مبانی برای داشتن شهری سالم و بدون تخلف را آشنایی با تخلفات شهری دانست و اظهار داشت: وظیفه شهرداری شناخت و معرفی تخلفات شهری و آموزش شهروندان در این زمینه است هنگامی که شهروندان یک شهر ، خود را در برابر فضای شهرشان مسئول بدانند و آسیب هایی که سلامت این شهر را تهدید می کند بشناسند و در رفع آن ها بکوشند می توان از شهری بدون تخلف سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه پیش شرط اولیه برای رعایت قوانین و مقررات شهری، آشنایی با تخلفات و قوانین مرتبط با آن می باشد اضافه کرد: آرمان هر شهروند داشتن شهری بدون تخلف است که هر فرد با احساس مسئولیت و رعایت قوانین مربوطه می تواند گامی موثر برای تحقق این آرمان بردارد .

رئیس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری خاطر نشان کرد: سد معبر، تخلفات ساختمانی، تخلفات ضایعات و نخاله های ساختمانی، تکدی گری، ایجاد خطر، مشاغل مزاحم، زمین های بایر، بناهای مخروبه و نیمه تمام بلا تکلیف از جمله تخلفات شهری محسوب می شوند.

میرزایی در ادامه به سایر تخلفات شهری از جمله دیوار نویسی، وارد نمودن خسارت به اموال عمومی متعلق به شهرداری، قطع اشجار و خسارت به فضای سبز و انهار، ماهیگیری به وسیله تور در رودخانه اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات