دولت برای نوسازی خانه های روستایی ابزارهای تشویقی اختصاص دهد

دولت برای نوسازی خانه های روستایی ابزارهای تشویقی اختصاص دهد

www.BanaNews.irقائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : دولت به منظور مشارکت مردم در طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی باید ابزارهای تشویقی به کار گیرد تا روستائیان خانه های خود را از نو احداث کنند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ' محمد علی رضایی ' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : تسهیلات فعلی مسکن روستایی ۱۰۰ میلیون ریال است ، در حالی که سال ۱۳۸۵ این رقم ۵۰ میلیون ریال بود و این خدمت بزرگی به جامعه روستایی محسوب می شود .

وی افزود : رشد هزینه های ساخت و ساز موجب شده که تکمیل خانه های روستایی با تسهیلات مذکور امکان پذیر نباشد ، اما باید مشوق هایی در این ارتباط صورت گیرد ، همانند کمک های بلاعوض که در ارتباط با بازسازی خانه های روستایی هنگام سوانح طبیعی صورت می گیرد .

رضایی تصریح کرد : اعطای تسهیلات مسکن روستایی در واقع بهانه ای برای مشارکت مردم در نوسازی خانه های خویش است و انتظار می رود روستائیان از این فرصت بهره لازم را بگیرند .

این مقام مسئول افزود : در قالب برنامه چهارم توسعه بنیاد مسکن موظف شد ظرف ۱۰ سال دو برنامه پنج ساله ( برنامه چهارم و پنجم توسعه ) در مجموع دو میلیون واحد مسکونی روستایی را نوسازی و بهسازی نماید که ساخت وساز توسط مردم و با نظارت این نهاد صورت می گیرد .

وی گفت : دولت برای اجرای برنامه مذکور تسهیلات بانکی اختصاص داد و اکنون آمارها نشان می دهد که برنامه سال چهارم توسعه تحقق یافته و شمار اندکی هم که باقی مانده انتظار می رود به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد .

رضایی اضافه کرد : وظیفه بنیاد مسکن نوسازی و بهسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بود ، اما عملکرد مطلوب این نهاد سبب شد دولت برای سال ۱۳۸۹ سهمیه را ۲ برابر کند و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دستور کار قرار گرفت .

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکل ادامه داد :‌با تامین تسهیلات بانکی پیش بینی می شود امسال در مجموع ۶۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی عملیاتی شود و این خدمت ارزنده ای برای روستائیان است .

وی مشکل ساخت وساز روستایی را عدم تامین به موقع تسهیلات بانکی ذکر کرد و گفت : شورای مسکن برای برطرف ساختن این مساله باید تدابیر لازم را بیندیشد .

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی افتتاح حساب ۱۰۰ برای تامین مسکن محرومان تاسیس شد .

 

 

    نظرات