همایش توجیهی و جلسه آموزشی دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین برگزار شد

همایش توجیهی و جلسه آموزشی دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ این همایش با هدف جلب مشارکت عمومی در فرآیند ساماندهی سیما و منظر شهری به منظور ارتقای فرهنگ شهرنشینی، توجه به ارتقای کیفی فضاهای شهری و عملیاتی شدن دستورالعمل برای ساختمانهایی که در شهر قزوین احداث خواهند شد برگزار شد.

علی سلطانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت و ساز معاونت شهرسازی و معماری نیز در این همایش گفت: هدف از اجرای این دستورالعمل افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری و نظارت بر اجرای خدمات مهندسان طراح و ناظر معماری و رعایت مقررات ملی ساختمان ایران و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و طرح جامع مصوب شهر قزوین است.

وی بر هماهنگی و همخوانی ساختمان های احداثی، با اقلیم شهر قزوین، جلوگیری از اغتشاشات بصری با هدف ارتقای کیفی سیما و منظر شهری و حفظ و تقویت هویت و اصالت شهرسازی و معماری شهر قزوین تاکید و بیان کرد: بهبود  بخشیدن  به  شرایط زندگی  و  رفع  نیازهای  ساکنان  در  طراحی  فضاهای  عمومی  (نماد  منظره  شهر) از اولویت های مدیریت شهری قزوین می‌باشد که با جدیت به دنبال تحقق آن است.

در این همایش علی پوریوسفی درگاه، مسئول اداره نظارت بر ساخت و ساز معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین به تشریح دستورالعمل و مراحل اداری آن پرداخت و گفت: رعایت دستورالعمل نما و منظر شهری شهر قزوین از تاریخ ابلاغ در طراحی، محاسبه، نظارت، اجرا، بهره برداری و نگهداری ساختمان های واقع در محدوده شهری قزوین توسط شهرداری قزوین الزامی است.

معروفی، مسئول اداره نظارت بر طرح های توسعه شهری نیز در این همایش به روند تصویب دستورالعمل و اقدامات کمیته سیما و منظر شهری پرداخت و گفت: منظر شهری کلیدی برای شناخت فرهنگ و هویت یک شهر است.

در پایان این همایش جلسه پرسش و پاسخ در زمینه روند اجرایی شدن این دستورالعمل برگزار شد.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات