شهرداری کرمان، ۱۶ بوستان را تا عید نوروز افتتاح می‌کند

شهرداری کرمان، ۱۶ بوستان را تا عید نوروز افتتاح می‌کند

شهرداری کرمان ۲۰ بوستان در حال احداث و بازسازی دارد که از این تعداد،  ۱۶ بوستان تا عید افتتاح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، صبح امروز‌ برخی از ‏ اعضای شورای اسلامی شهر کرمان به همراه تعدادی از خبرنگاران استان، از پروژه‌های در حال اجرای معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در آستانه‌ی ایام نوروز بازدید کردند.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهردار کرمان در بازدید امروز اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و اصحاب رسانه از اقدامات این معاونت در آستانه‌ی ایام نوروز گفت: تا پایان سال ۲۰ پارک در دست اجرا داریم که ۱۶ بوستان آن تا نوروز افتتاح می‌شوند.

مهندس قنبری افزود: ‏از ۱۶ پارک آماده‌ی افتتاح، سه پارک بهسازی و مابقی احداث شده اند.

وی گفت: عملیات عمرانی و زیر بنایی این پارک ها تمام شده و برای کاشت گل و گیاه به معاونت خدمات شهری شهرداری تحویل داده می شوند.

وی  همچنین از اجرای فاز اول پیاده راه سلامت در حاشیه‌ی بزرگراه شمالی حد فاصل تقاطع شهید عباسپور تا انتهای خیابان مهدیه به مساحت ۶ هزار مترمربع توسط شهرداری کرمان خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم این پیاده‌راه نیز به طول ۶ هزار متر مربع  از انتهای خیابان مهدیه تا انتهای خیابان شهدای خانوک در دست اجراست.

وی در بازدید از میدان گنجعلی‌خان، زیباسازی این میدان تاریخی به متراژ ۱۴۰۰ متر را شامل اجرای فضای سبز و گل کاری با الهام از طرح های سنتی فرش و پته کرمان و همچنین حفر یازده حلقه چاه جذبی جهت جمع آوری آبهای سطحی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ذکر کرد.

‏معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری کرمان در ادامه‌ی بازدید امروز از  پارک محله ای فیروز آباد با  متراژ ۶۰۰ متر مربع در منطقه یک شهرداری، این پارک را دارای فضای سبز  زیبا، سکوهای نشستن و میزهای شطرنج برای بازی افراد عنوان کرد.

‏وی گفت: همچنین جدول گذاری لاین جنوبی محله فیروز آباد را انجام داده و فضاسازی دو فضای  سبز آن را به خوبی اجرا کرده‌ایم

معاون حمل، نقل و امور زیربنایی شهردار در ادامه‌‌ی بازدید از کارگاه بتن سازی شهرداری، گفت: در حال حاضر  ۱۵۰ هزار جدول دپو کرده ایم که طی سالهای اخیر بی سابقه است .

قنبری ادامه داد: ‏همچنین تا امروز نیوجرسی را می خریدیم ولی امروز خودمان نیوجرسی را تولید می کنیم.

‏وی با اشاره به اینکه‏ تولیدات ما نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، تصریح کرد: بالا رفتن میزان تولید هم  در کارهای عمرانی زیادی که در مناطق مختلف چهارگانه شهر کرمان  انجام  می‌شود، استفاده می‌گردد و هم به شهرداری‌ها و دهیاری‌های دیگر استان فروخته می‌شود.

وی همچنین از تولید قریب به یک میلیون قطعات بتنی شامل جدول، نیوجرسی ، بلوک، آجر بتنی و ... به ارزش سی میلیارد ریال در سال ۹۷ توسط سازمان عمران شهرداری خبر داد.

در ادامه، از پارک بانوان آفتاب در منطقه سه کرمان به متراژ ۱۶۰۰۰ متر مربع که دارای پیست دوچرخه سواری، زمین‌های بازی مجزا، سالن  سرپوشیده، آلاچیق و ... است،  نیز بازدید به عمل آمد. همچنین از پارک خواجو به متراژ ۱۰۰۰۰ متر مربع دارای پیست دوچرخه سواری ، از پارک قدس به متراژ ۴۵۰۰ متر مربع، پارک سه راهی سیلو به متراژ  ۲۰۰۰ متر مربع، ۲۰۰۰ فرش موزائیک بوستان  هدایت، پارک محله ای طلاب به متراژ ۴۰۰۰ متر مربع و ۲۰۰۰ متر مربع طرح گلیم در  ورودی پارک مطهری واقع در منطقه سه نیز بازدید به عمل امد.

بازدیدکنندگان از پارک پهلوان(یخدان) به متراژ ۳۸۰۰ متر که متناسب با بنای تاریخی یخدان ساخته شده و از فضاهایی مانند گود زورخانه در طراحی و اجرای  آن استفاده شده، پارک اخلاقی  به متراژ ۱۷۰۰متر مربع ، فضای سبز میدان پژوهش در دو قسمت با طرح قالی به متراژ ۶۰۰ متر مربع در منطقه چهار شهری دیدن کردند و در جریان اقدامات عمرانی  انجام شده توسط معاونت حمل، نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان  قرار گرفتند.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر و خبرنگاران استان در ادامه‌ی بازدید از پروژه‌های عمرانی در دست اجرای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، در  منطقه دو نیز حضور  پیدا کردند و از  بوستان امام رضا با  ۲۳۰۰ متر مربع، بوستان ماهان با  ۳۰۰۰ مترمربع، بوستان کمیل با  ۴۰۰۰ مترمربع، بوستان قطبی نژاد با  ۶۰۰ مترمربع، بوستان بهارستان با  ۳۲۰۰ مترمربع، و بوستان بلوار شیراز با  ۴۰۰۰ متر مربع بازدید کردند و در جریان روند احداث این بوستان‌ها قرار  گرفتند.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات