استقرار ۳۲ خودروی آتش‌نشانی در نقاط پرخطر اراک در چهارشنبه‌سوری

استقرار ۳۲ خودروی آتش‌نشانی در نقاط پرخطر اراک در چهارشنبه‌سوری

به گزارش اداره ارتباطات واموربین الملل شهرداری اراک، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک با اشاره به آغاز کمپین "نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک" گفت: با شناسایی نقاط پرخطر و پرتردد شهر اراک برای جشن چهارشنبه‌سوری ۳۲ خودروی آتش‌نشانی در این نقاط مستقر خواهند شد.
مسعود آقازیارتی در خصوص شب چهارشنبه آخر سال با اشاره به آغاز کمپین "نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک" گفت: باتوجه به اهمیت موضوع جشن چهارشنبه‌سوری و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی کارگروه پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه آخر سال با حضور سازمان‌ها و نهادهای امدادی و آموزشی از قبیل اورژانس، هلال احمر، صدا و سیما، آموزش و پرورش و ... از ابتدای بهمن ماه تشکیل شد تا برنامه‌ریزی لازم در این راستا صورت گیرد.
وی با اشاره به تهیه بروشور ایمنی با عنوان "نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک" به تعداد پنج هزار نسخه و توزیع در بین جامعه هدف، افزود: به جهت فرهنگ‌سازی و تذکر نکات ایمنی جشن ایمنی به مدت ۳ روز برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و مربیان و دبیران مدارس بویژه در مقطع متوسطه تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند.
آقازیارتی نصب بنرهای هشدار دهنده خطرات شب چهارشنبه آخر سال، برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای مدیران و مربیان مدارس مقطع متوسطه با نگاه ویژه به مخاطرات شب چهارشنبه آخر سال، آموزش ایمنی با موضوع خطرات شب چهارشنبه آخر سال به نونهالان در مدرسه همیار آتش‌نشان را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای جشن چهارشنبه‌سوری۹۷ بیان کرد.
وی با اشاره به آماده‌باش تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی و ایستگاه‌های یازده گانه سازمان در روز سه شنبه و شب چهارشنبه آخر سال، گفت: باتوجه به اینکه رسیدن به موقع در محل حادثه و حریق برای آتش‌نشانی بسیار اهمیت دارد و این زمان در واقع زمان طلایی قلمداد می‌شود، نقاط پرخطر، شلوغ و پرتردد شهر شناسایی و جانمایی شده است، همچنین جهت استقرار ۳۲ خودرو در این مناطق و تسریع و سرعت‌عمل آتش‌نشانان، مکان حوادث احتمالی، مسیرها و نقاط پیش‌بینی شده است.
رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اراک اضافه کرد: سال گذشته ۱۲ حادثه در اراک رخ داد که خوشبختانه مصدومی به سازمان آتش‌نشانی گزارش نشد و امید است در سال جاری با اثربخشی اقدامات پیشگیرانه و توجه والدین و فرزندان به نکات ایمنی شاهد حادثه و مصدومی در این شب نباشیم.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات