تامین آب شرب سالم و پایدار شهرها اولویت مدیران استان است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در جلسه برنامه ریزی آب شرب شهر قوچان که در سد تبارک آباد برگزار گردید؛ تامین آب شرب سالم و پایدار را یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مدیران آب استان برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، در این جلسه که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاون فرماندار شهرستان قوچان و تعدادی از مدیران شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب برگزار شد؛ راه های تامین آب شرب برای مردم شهر قوچان از سد تبارک مورد بحث قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به کمبود بارندگی ها در سال های گذشته مدیریت صحیح در مصرف آب را خواستار شد. و تاکید کرد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی بویژه در حوزه شرب که دولت با هزینه زیادی برای شهرها و روستاها فراهم می آورد باید در تمامی رده های سنی نهادینه گردد.

وی بااشاره به نقش و جایگاه ویژه بانوان در کمک به کاهش مصرف آب در منازل افزود: مادران باید خود بهترین الگوی استفاده صحیح از آب برای فرزندانشان باشند.

در ادامه علوی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن اشاره به اینکه نیاز آب شرب شهر قوچان در حال حاضر ۳۸۰ لیتر بر ثانیه است افزود: نزدیک ۲۰ درصد این میزان از سد تبارک و بقیه از چاه های حفر شده تامین می شود.

علوی همچنین خاطر نشان کرد: باتوجه به رشد جمعیت شهری و کاهش نزولات جوی و منابع آب نیاز است تا مردم استان در استفاده از منابع آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

لازم به توضیح است سد تبارک آباد با حجم مخزن ۶۰ میلیون متر مکعبی در حال حاضر فقط ۷ میلیون متر مکعب آب دارد. این سد در ۲۵ کیلومتری شمال شرق قوچان واقع شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات