آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود تا سال ۹۹

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت:عملیات اجرایی آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود آغاز شده و تا سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، "علی احسانی" در نشست خبری که در اتاق خبر این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: مطالعات جامع آبرسانی به فردوس، مطالعات جامع آبرسانی به درمیان، مطالعات جامع آبرسانی به طبس از چاه‌های نیروگاه‌های حرارتی  زغال سنگ، آبرسانی از تجنود به آهنگران و روستاها و شهرهای زیرکوه، مطالعات آبرسانی شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف، مطالعات تغذیه مصنوعی چاهداشی آغاز شده و در حال اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: مطالعات جامع آبرسانی به فردوس ۸۲ درصد و مطالعات جامع آبرسانی به درمیان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احسانی با بیان اینکه هشت پروژه در استان مطالعات آن در حال انجام است، تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل آبرسانی از مختاران و محمدآباد به بیرجند، پساب فاضلاب بیرجند، سد مخذنی سیاهو، سد تغذیه مصنوعی بندان نهبندان، خط انتقال آب به درمیان، آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود، تجهیز چاه و خط انتقال به شهر طبس و تجهیز چاه و خط انتقال به شهر دیهوک است.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی از مختاران و محمد شهر به بیرجند ۲۳ درصد، پساب فاضلاب بیرجند ۷۸ درصد، سد تغذیه مصنوعی بندان ۳۰ درصد، خط انتقال آب به درمیان ۷۸ درصد، خط انتقال آب به طبس ۹۵ درصد و انتقال آب به دیهوک ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه آبرسانی به بازارچه مرزی ماهیرود از یک ماه قبل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه تا سال ۹۹ به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پساب فاضلاب بیرجند در نیمه اول سال ۹۸ به پایان می‌رسد ، گفت: خط انتقال آب از محمدشهر و مختاران به بیرجند در دو فاز انجام می‌شود که فاز اول آن از محمدشهر در تابستان سال آینده و فاز دوم از مختاران به بیرجند در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه آبرسانی به درمیان در حال اخذ تاییدیه از آب و فاضلاب کشور است، گفت: پروژه‌ آبرسانی از نیروگاه‌های حرارتی به طبس نیز مطالعات آن انجام شده و در حال انتخاب پیکار است.

عملیات اجرایی سد سیاهو تا پایان سال ۹۸ به پایان می‌رسد

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون بدنه سد سیاهو انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

"محمدکاظم بیجاری" گفت: پروژه‌های اجرایی در سه بخش احداث سدهای مخزنی، پروژه‌های تامین آب شرب و صنعت و پروژه‌های تغذیه مصنوعی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه سد مخزنی فرخی قاین به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سد مخزنی سیاهو در حال اجرا است که این سد از نوع خاکی و رسی و با هدف مهار سیلاب و کنترل و ذخیره‌سازی آب است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: تاکنون بدنه سد سیاهو انجام شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۹۸ عملیات اجرایی آن تمام می‌شود.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی یک استان خشک و کم باران است و سیلاب‌های فصلی دارد بنابراین پروژه‌های تغذیه مصنوعی موثر است.

بیجاری با اشاره به سد تغذیه مصنوعی بندان خاطر نشان ساخت: این سد در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب شرق نهبندان قرار دارد که عملیات اجرایی آن در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این سد تغذیه مصنوعی نیز کنترل سیلاب و جلوگیری از بحث فرسایش و کمک به تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.

مریم قوی پنجه، مدیر فنی آب شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: آبرسانی به فردوس در مرحله مطالعات می باشد و محل انتقال نیز مشخص شده و منتظر تخصیص اعتبارات از وزارت نیرو هستیم.

در پایان این نشست نیز که مصادف با روز درختکاری بود،چند اصله نهال توسط مدیرعامل،معاونین و کارکنان شرکت آب منطقه ای و همچنین اصحاب رسانه در محوطه این شرکت غرس شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات