توصیه‌ پیمانکار موفق مسکن مهر به دولت

توصیه‌ پیمانکار موفق مسکن مهر به دولت

www.BanaNews.irبنانیوز- سیروس تابش، مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی مکان شهر سبلان براین باوراست که سرعت توسعه خدمات زیرساختی باید با سرعت ساخت‌وساز مسکن مهر هماهنگی داشته باشد. در توصیه دوم وی خواستار هماهنگ شدن سرعت دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر نظیر بانک، تعاونی‌ها، اداره ثبت و سایر نهاد‌های مربوطه با ساخت‌وسازهای مسکن مهر شده است.

پروژه ۱۰۰۲ واحدی شهر جدید هشتگرد اولین پروژه افتتاحی مسکن مهر است که سال گذشته با حضور رییس‌جمهور به مرحله افتتاح رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از دنیای اقتصاد، حال پیمانکار این پروژه براین باور است که باید نهادهای متولی مرتبط با مسکن مهر سرعتشان را بالا ببرند تا در چرخه واگذاری مسکن مهر به متقاضیان اختلالی ایجاد نشود. مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی مکان شهر سبلان به دنیای اقتصاد گفت: در حالی که اخیرا هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد توسط شرکت ما ساخته و به مرحله تحویل رسید، اما سرعت تعاونی‌ها برای جایگزین کردن متقاضیانی که قصد انصراف دارند، مناسب نیست؛ به طوری که اگر یک متقاضی بخواهد انصراف دهد، تعاونی‌های مسکن مهر قادر نیستند فورا اقدام به جایگزینی فرد دیگری کنند. وی اظهار کرد: چنانچه روند تحویل واحدهای مسکونی مهر افزایش پیدا کند نامعادله سرعت دستگاه‌های مرتبط با مسکن مهر نظیر دفترخانه‌ها، اداره ثبت، سیستم بانکی و شرکت عمران شهرهای جدید با ساخت مسکن مهر ممکن است سبب شود تا دوره مسکونی شدن واحدهای مسکن مهر به شدت دچار تاخیر شود. تابش خاطرنشان کرد: بنابراین به منظور جلوگیری از این اتفاق در آینده لازم است که متولیان ذی‌ربط تمهیدات اساسی را در نظر بگیرند. مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی مکان شهر سبلان گفت: علاوه براین هماهنگ کردن سرعت ساخت واحدهای مسکن مهر با توسعه زیرساخت‌ها و خدمات شهری امری ضروری است. براین اساس چنانچه سرعت مسکن مهر از سرعت توسعه خدمات زیرساختی پیشی بگیرد این احتمال وجود دارد که واحدهای مسکونی مهر تا مدتی خالی بماند.

تابش تصریح کرد: اراده وزارت مسکن در ساخت واحدهای مسکونی مهر و تلاش برای تحویل به موقع این واحدها به متقاضیان مسکن مهر باید به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی و زیر بنایی برای مسکن مهر تسری پیدا کند و طی یک اقدام ضرب‌الاجل نسبت به توسعه خدمات در پروژه‌های مسکونی مهر اقدام شود. به گفته وی واحدهای مسکونی مهر زمانی از کیفیت لازم برخوردار هستند که قابل سکونت شهری باشند.

 

    نظرات