برگزاری اولین جلسه طرح پنجشنبه ها با مالکین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد.

برگزاری اولین جلسه طرح پنجشنبه ها با مالکین در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک اقدام ابتکاری، طرحی را با عنوان" پنجشنبه ها با مالکین" به اجرا گذاشت که بر اساس آن به منظور ترویج ساخت و ساز اصولی و ارائه الگوهای مناسب، دوره های آموزشی ویژه ای برای عموم شهروندان برگزار می شود .
در اجرای این دوره ها سعی شده مطالب مفید و کاربردی به زبان ساده و توسط اساتید فن بیان گردد .
در همین زمینه مهندس زهرا مشکات مدیر واحد آموزش سازمان، در گفتگو با واحدروابط عمومی ،اظهار داشت: این طرح از پنجشنبه شانزدهم اسفند با استقبال خوب مالکان و علاقمندان آغاز شد و به تناسب تعداد ثبت نام کنندگان، در آخرین روز کاری هفته های آینده نیز پیگیری می‌شود. به گفته وی ، در این طرح مواردی چون آشنایی مالکین با حقوق خود در زمینه‌های نحوه استفاده از خدمات مهندسین ناظر و منافع مادی و معنوی احداث ساختمان مطابق ضوابط فنی و توسط افراد ذیصلاح ، یادآوری می شود .
مشخصات مجری ذیصلاح، بیان ماهیت نقش سازندگان ساختمان و شناسایی معیارها و نحوه انتخاب مجری ساختمان از دیگر محورهای آموزشی در این دوره است .
در این جلسه همچنین ماهیت و اهمیت گواهی پایان کار و لزوم داشتن شناسنامه فنی و ملکی ، برای مالکان تشریح می شود .آشنایی شرکت کنندگان با مصالح استاندارد متداول و بیان اشتباهات رایج در انتخاب مصالح و نحوه صحیح انتخاب آنان ، همچنین آشنایی با سیستم های ساختمانی متداول و مقایسه ساختمان‌های اسکلتی با مصالح بنایی و آنالیز قیمت و مقایسه ساختمانهای مصالح بنایی و اسکلتی، همچنین راهکارهای صرفه جویی در انرژی مصرفی ساختمان ها از دیگر مباحث مطرح شده است.
به گفته مدیر واحد آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، در پایان برگزاری دوره ها به شرکت کنندگان گواهی ویژه اعطا می شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات