حفظ و صیانت از محیط زیست همکاری وزارت راه و شهرسازی را می طلبد

حفظ و صیانت از محیط زیست همکاری وزارت راه و شهرسازی را می طلبد

حفظ و صیانت از محیط زیست همکاری وزارت راه و شهرسازی را می طلبد


رئیس سازمان محیط زیست در نامه ای از محمد اسلامی ،وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که با توجه به آسیب پذیر بودن حال حاضر محیط زیست و صیانت از آن به عنوان یک اصل مهم و اساسی ،این وزارت خانه همکاری های لازم را برای نگهداری بیشتر از محیط زیست انجام دهد .
به گزارش"پارما" از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای از محمد اسلامی ،وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد که با توجه به آسیب پذیر بودن حال حاضر محیط زیست و صیانت از آن به عنوان یک اصل مهم و اساسی ،این وزارت خانه همکاری های لازم را برای نگهداری بیشتر از محیط زیست انجام دهد .
کلانتری با اشاره به ضرورت توجه همگان به محیط زیست بیان کرد: رشد جمعیت، توسعه شهرنشینی، ظهور فناوری های جدید و تحولات به وجود آمده در عادات و الگوهای مصرفی از یک سو و محدودیت منابع از سوی دیگر، علاوه بر ایجاد انواع مشکلات پیچیده در کیفیت زندگی انسان، همچنین موجب بروز انواع ناسازگاری های اجتماعی، اقتصادی و در نهایت به مخاطرات زیست محیطی انجامید و در نتیجه توجه به بهره مندی از محصولات سازگار با محیط زیست و تجزیه پذیر، از موارد با اهمیت و یک اصل اساسی و حیاتی در سالم سازی محیط زیست است.
وی درخواست می کند:  با توجه به وجود تشکل های مختلف در حوزه محیط زیست و بالاخص در بخش تولید محصولات تجزیه پذیر و قابل بازیافت که تشکل های بانوان مشارکت فعال دارند و انتقال دهنده میراث فرهنگی جامعه هستند.
پیشنهاد می شود به منظور هم اندیشی و همیاری در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست کشور، مقرر فرمائید، غرفه هایی برای ارائه و فروش محصولات سازگار با محیط زیست، در فرودگاه ها و پایانه های قطار و اتوبوس های بین شهری، به منظور ایجاد اشتغال برای این تشکل ها و حمایت از نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست اختصاص یابد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات