نوروز متفاوت ۹۸/ عید باید سلطه غم در اصفهان را بشکند

نوروز متفاوت ۹۸/ عید باید سلطه غم در اصفهان را بشکند

شهردار اصفهان گفت: نوروز ۹۸ باید سرشار از شادی باشد و هر گُل، درخت، نمایش، کار هنری و نورپردازی باید بتواند ستون قوی سلطه غصه و غم را بشکند.

قدرت الله نوروزی عصر امروز- شنبه ۱۸ اسفند ۹۷- در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: شهرداری اصفهان با انجام خدمات بهینه، تسهیل گر امور است تا ارایه دهندگان خدمات، به بهترین نحو از مسافران نوروزی پذیرایی کنند.

وی تاکید کرد: باید شهر را تمیز، خیابان‌ها را روان، فضای سبز را شاداب و تسهیلات لازم را برای مردم و مسافران فراهم کنیم تا گردشگرانی که اصفهان را مقصد سفر نوروز خود انتخاب کرده‌اند، ایام سفر در اصفهان را با خاطره‌ای خوش سپری کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای انجام برخی امور  باید با سایر دستگاه‌ها هماهنگی لازم انجام شود، تصریح کرد: با توجه به بازگشایی زاینده رود، پیش‌بینی می‌شود اصفهان شرایط متفاوتی را در نوروز تجربه کند، بنابراین باید با آمادگی بیشتری به میدان فعالیت پا بگذاریم.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال‌جاری که چند روزی آب در زاینده رود جاری بود، مسافران زیادی به اصفهان آمدند و تمام مهمانپذیرها، هتل‌ها و حتی مهمانسراهای ادارات تکمیل و دو ورزشگاه شهرداری در خیابان کاوه و سپاهانشهر در اختیار مسافران قرار گرفت.

تغییر چهره شهر با نصب المان‌های نوروزی

نوروزی با اشاره به بازدید اخیر خود از کارگاه سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، گفت: امسال به لحاظ کمّی و کیفی اقدامات خوبی در کارگاه سازمان زیباسازی انجام شده و اگر المان‌ها به موقع در دروازه‌های ورودی شهر و میادین نصب شود، چهره شهر را تغییر خواهد داد.

وی تصریح کرد: باید برای کاهش هزینه‌ها از مشارکت بخش خصوصی برای ارایه خدمات هر چه بهتر در شهر استفاده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال پیاده راه شدن چهارباغ عباسی تمام گردشگران و مسافرانی که نوروز امسال به اصفهان سفر می‌کنند، از این محور دیدن خواهند کرد، افزود: چهارباغ باید به یک پایگاه خدمات‌رسانی خوب تبدیل شود.

وی ادامه داد: منطقه ناژوان در نوروز بسیار حائز اهمیت است، زیرا همه ساله مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد، همچنین مجموعه باغ گل‌ها و حاشیه زاینده رود باید مورد توجه باشد تا مسافران از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری این شهر استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه نوروز ۹۸ باید سرشار از شادی باشد، گفت: پیمایش ملی نشان داده که اصفهان گرفتار غم و غصه است و شکستن این سلطه کار سختی است، از این رو هر گل، درخت، نمایش، کار هنری و نورپردازی باید بتواند ستون قوی سلطه غصه و غم را بشکند تا رو به بهبودی برویم و این شدنی است.

فعالیت مترو در نوروز بررسی می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوسرانی، مترو و حمل ونقل همگانی در یکسال گذشته اقدامات خوبی انجام داده اند، خوشبختانه خط یک مترو تکمیل و چند ایستگاه خط دو نیز در حال احداث است، همچنین طی روزهای اخیر آغاز عملیات حفاری تونل خط دو را شاهد بودیم و این اقدامات شایسته به نفع شهر و شهروندان است.

وی تصریح کرد: فعال بودن یا نبودن خط یک مترو در نوروز و سرویس‌دهی به مسافران باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی با اتوبوس جابه جا می شوند، گفت: این آمار نشان می‌دهد از تعداد خودروها در شهر کاسته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات