برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری متنوعی به مناسبت نوروز در سطح شیراز اجرا می شود

برنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری متنوعی به مناسبت نوروز در سطح شیراز اجرا می شود


معاون فرهنگی شهردار شیراز در هفتاد و پنجمین صحن علنی شورای شهر از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری به مناسبت نوروز در سطح شیراز خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی راد با بیان اینکه ویژه برنامه تحویل سال نو با عنوان نوروز دل ستان در محور حافظیه برگزار می شود، گفت: امسال در گذرهای زند و عفیف‌آباد برنامه هایی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی با هدف آشنایی بیشتر گردشگران به آداب، سنن و فرهنگ مردم فارس و شیراز برگزار می شود. همچنین در ایام نوروز جشنواره موسیقی پارس نیز در گذر زندیه، شهروندان و مسافران را با موسیقی نواحی و محلی آشنا می کند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزاری برنامه تحویل سال در مقبره شهدا دارالرحمه با حضور خانواده شهدا و نواحی مختلف شهر و همچنین استقبال نمادین مسئولان شهری در نخستین روز سال نو از مهمانان نوروزی در محل دروازه قرآن با اهدای گل و بسته‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های همزمان با آغاز سال جدید برشمرد.
وی با اشاره به رویکرد فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نوروز امسال در ۲۰ محله شیراز به ویژه محلات کم‌برخوردار برنامه‌های شاد و متنوعی در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: برای راهنمایی گردشگران علاوه بر اینکه ایستگاه‌های اطلاع رسانی ثابت در نقاط مختلف شهر مستقر می شوند، شاهد فعالیت دوچرخه سواران اطلاع رسان در سطح شهر خواهیم بود که به صورت سیار مسافران و شهروندان را راهنمایی خواهند کرد.
گشتاسبی‌راد همچنین از برپایی کوی ترنم و ترانه در نزدیکی حافظیه خبر داد و گفت: این برنامه با هدف به تصویر کشیدن شیراز در دوران هایی که پایتختی ایران را داشته اختصاص می‌یابد.
معاون شهردار شیراز اضافه کرد: در گذر حافظیه ۵ استند در اختیار هنرمندان شیراری قرار خواهد گرفت که به ارائه هنرهای خود در این مکان می‌پردازند. همچنین جشنواره نان و روستا با هدف معرفی ۱۱ روستای گردشگری استان فارس در باغ ملی برگزار می شود.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: برگزاری ورزش‌های همگانی و نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌های نوروزی پیش‌بینی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات