بنی زمانی: شهرداری شیراز از اجرای تکلیف بودجه ۹۷ سرمایه‌گذاری بازمانده است

بنی زمانی: شهرداری شیراز از اجرای تکلیف بودجه ۹۷ سرمایه‌گذاری بازمانده است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز ، «سینا بنی‌زمانی» رییس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این باره گفت: در بودجه سال ۹۸ سرمایه‌گذاری، چند راهبرد مد نظر کمیسیون بود که در لایحه پیشنهادی شهرداری اعمال شد .

وی در تشریح راهبرد اول سرمایه‌گذاری گفت: شهرداری صرفاً به اتمام پروژه‌های اوراق مشارکتی‌ای بپردازد که بیشتر از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و مقرر شد به سایر پروژه‌های اوراق مشارکت بودجه‌ای تزریق نگردد تا شهرداری یا پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند یا از طریق مشارکت با بخش خصوصی نسبت به اتمام آن اقدام کند .

وی ادامه داد: راهبرد دوم این بود که شهرداری از واگذاری تعدادی از پروژه‌های رو به‌ اتمام جلوگیری کند و با تاسیس رکن بهره‌بردار و اجاره‌دار، این سرمایه‌ها را تبدیل به درآمد پایدار کند. البته این راهبرد در سال ۹۷ نیز تصویب شده بود که شهرداری توفیقی در اجرا آن نداشت .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: راهبرد سوم این است که مناطق و سازمان‌ها برای اجرای پروژه‌های خود به دنبال جذب سرمایه‌ بخش خصوصی باشند، چرا که استفاده از بودجه شهرداری در پروژه‌های غیرضروری خارج از اولویت‌های تخصیص بودجه هستند .

به گفته بنی زمانی بر همین مبنا، ردیف هزینه‌ای مربوط به احداث فاز دوم یک رستوران در یکی از مناطق حذف شد تا مدیران مربوطه بتوانند از طریق مشارکت با سرمایه‌گذاران، پروژه را اجرایی کنند .

وی با تشریح راهبرد چهارم سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز افزود: شهرداری باید توجه بیشتری به امر بازاریابی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فروش انجام دهد و بدین منظور، ردیف هزینه‌ای جدیدی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شد .

بنی زمانی اظهار کرد: در ابتدای جلسه کمیسیون، گله کمیسیون از شهرداری بیان شد، چرا که شهرداری هیچ یک از بندهای تکلیف بودجه سرمایه‌گذاری سال ۹۷ را به طور کامل اجرا نکرده و در واقع در حوزه سرمایه‌گذاری یک‌ سال در جا زده است .

رییس کمیسیون اقتصادی و‌سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به همین دلیل ناچار شدیم تکلیف بودجه جدیدی برای سال ۹۸ تصویب نکنیم و تکلیف بودجه سال ۹۷ را عیناً تمدید کنیم .

به گفته بنی‌زمانی موضوع ضعف مدیریت در سازمان سرمایه‌گذاری قبلاً در جلسه کمیسیون تلفیق در حضور اعضای شورا و آقای شهردار بیان شد و تذکر داده شد که چنانچه این روند سوء مدیریت در سال آینده ادامه یابد، استفاده از سرمایه‌ بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری در حد شعار و وعده باقی خواهد ماند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات