‍ پیوستن شهردار کرمان به پویش"نه به چهارشنبه سوری خطرناک"

‍ پیوستن شهردار کرمان به پویش"نه به چهارشنبه سوری خطرناک"

شهردار کرمان با پیوستن به پویش"نه به چهارشنبه سوری خطرناک" گفت: این پویش برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری در شهر کرمان از تاریخ ۱۸ اسفند ماه جاری آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمهران عالم زاده با اشاره به اینکه پویش"نه به چهارشنبه سوری خطرناک"در زمره طرح های ملی آتش‌نشانی در سطح کشور به شمار می رود، افزود: در راستای این جنبش برنامه های مختلفی در خصوص رعایت ضوابط ایمنی در چهارشنبه سوری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این پویش به هیچ عنوان مخالف برگزاری آیین چهارشنبه سوری نیست،اما با رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد محترقه و آتش زا مخالف است.

شهردار کرمان در ادامه از همه‌ی نخبگان در عرصه های ورزشی، فرهنگی، هنری و مدیریتی جهت پیوستن به این پویش دعوت به عمل آورد و افزود: باید برای  مردم در این زمینه الگو سازی کنیم و در این خصوص اطلاع رسانی و فرهنگسازی شود تا از این طریق ایمنی و سلامت شهروندان تامین شود.

عالم زاده گفت: همچنین آموزش های ایمنی با موضوع کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال به نوجوانان و دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس تا فرصت باقیمانده ارایه خواهد شد.  معاون خدمات شهری شهردار کرمان نیز گفت: داشتن آمادگی ذهنی در کنار آمادگی جسمانی امری مهم و ضروری است که خوشبختانه نیروهای فعال در حوزه آتش نشانی توانمندی لازم در این حوزه را دارند.

مهدی نیکویی افزود: در واقع داشتن آمادگی ذهنی همراه با آمادگی جسمی نیروهای آتش‌نشانی در زمان مواجهه با حوادث و خطرات احتمالی، جهت برنامه‌ریزی عملیاتی برای انجام اقدامات لازم، امری مهم و ضروری است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در ادامه از آماده‌باش کامل کلیه پرسنل آتش‌نشانی و ایستگاه های ده گانه این سازمان در سه شیفت در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: در این راستا شناسایی نقاط پرخطر و پیش بینی برای استقرار خودروها صورت گرفته است.

عسکری افزود: در این زمینه برنامه ریزی های لازم جهت استقرار موتوری و خودرویی در نقاطی از جمله پارک مادر، ابتدای پارک جنگلی، میدان کوثر، هفت باغ، سرآسیاب و ....صورت گرفته است.  وی ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم جهت پیشگیری از خطرات احتمالی با اورژانس ۱۱۵،نیروی انتظامی و هلال احمر صورت گرفته است.

عسکری در پایان به خانواده ها توصیه کرد:  در روزهای پایانی سال فرزندان خود را از خطرات استفاده از مواد محترقه خطرناک آگاه سازند.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات