تفکیک پسماند شهر گامی در جهت حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده

تفکیک پسماند شهر گامی در جهت حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان، عباس رجبی سرپرست این سازمان ، ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای طرح تپش (تفکیک پسماند شهر) اظهار داشت: با مشارکت شهروندان در اجرای این طرح ،  حجم زباله های تولیدی شهرستان ساری کاهش قابل توجهی یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی تعداد محدود ایستگاه های تپش در آغاز اجرای طرح ، افزود: با توجه به اینکه مشارکت شهروندان با سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این طرح مطلوب بوده لذا اجرای مراحل بعدی با انگیزه بیشتری در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

رجبی ادامه داد:  میزان حجم پسماند بازیافتی دریافت شده در ابتدای طرح ماهانه حدود ۳/۵ تن بود که پس از گذشت یک سال به مرز ماهانه ۱۰۰تن افزایش یافت.

این مسئول به مطالعات جامعه شناسی و بررسی رفتارهای اجتماعی شهروندان ساروی با پسماندها  و چگونگی تفکیک آن اشاره کرده و گفت:  برگزاری کارگاه های آموزشی برای شهروندان در مقاطع مختلف و ارائه اطلاعات مناسب جهت تفکیک پسماند ها از فعالیت های سازمان در این زمینه بوده است.

رجبی ، لزوم فرهنگ سازی و آموزش جهت مدیریت صحیح پسماند ها در راستای  حفظ محیط زیست و منابع طبیعی برای نسل آینده را  مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کارگاه های آموزشی برای کودکان در مدارس و مهدهای کودک در حال برگزاری است و در این کارگاه ها کودکان از اهمیت موضوع تفکیک مطلع شده و به عنوان سفیران و حامیان تپش( تفکیک پسماند شهر) معرفی خواهند شد.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به استقبال و مشارکت شهروندان طرح تفکیک پسماند شهر (تپش ) و نیز حجم پسماند دریافتی ، آینده مطلوبی را در زمینه داشتن شهری پاک برای نسل اینده ساری متصور خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات