۲۲۰تن نمک برای برف روبی خیابان های اراک استفاده شد

۲۲۰تن نمک برای برف روبی خیابان های اراک استفاده شد

سرپرست شهرداری کلانشهر اراک گفت: طی بارش اخیر بیش از ۲۲۰ تن نمک برای جلوگیری از لغزندگی و یخبندان معابر و خیابان های این کلانشهر استفاده شده است.
ابوالفضل شالی بگ، در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: طرح برف روبی و شن پاشی معابر و خیابان های این شهر با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای عبور و مرور مردم از لحظه آغاز بارش برف در این شهر آغاز شد.
وی ادامه داد: ۳۰۰ نیروی انسانی به همراه ۱۵ ماشین برف روب از عصر روز جمعه تا ظهر امروز در خیابان ها و میادین اصلی و فرعی کلانشهر اراک فعالیت می کردند.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک بیان کرد: علاوه بر نمک پاشی و شن پاشی در معبر کلانشهر اراک پنج دستگاه نمک پاش و برف روب نیز نیز در کمربندی های اراک فعالیت می کردند.
شالی بگ اظهار داشت: ۲۰ نفر از شهرداری های مناطق و یکصد نفر از سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کلانهشر اراک به همراه ۲۴ دستگاه ماشین برف روب دستی به بازگشایی معابر این کلانشهر اقدام کردند.
وی افزود: در مجموع پنج دستگاه گردیدر، هفت دستگاه لودر، ۱۵ دستگاه کامیون، پنج دستگاه کامیون برف روب و پنج دستگاه کامیون نمک پاش در عملیات برف روبی شب گذشته در کلانشهر اراک به کار گرفته شد.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک بیان کرد: با توجه به اینکه تجهیزات این دستگاه خدماتی به مراتب کمتر از محله ها وخیابان های شهر اراک است در عملیات خدمات رسانی و برف روبی وقفه ایجاد می شد اما کارکنان شهرداری اراک تمام تلاش خود را برای برف روبی به هنگام برای جلوگیری از بروز حوادث به کار گرفتند.
شالی بگ اظهار داشت: برف روبی از مناطق پرتردد و شلوغ آغاز شد واقشار مختلف مردم نیز در این عملیات کمک شایانی به نیروهای شهرداری کردند.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد نیز در یک پویش خودجوش و مردمی با کمترین تجهیزات به تکاندن برف درختان برای جلوگیری از شکستن شاخه ها پرداختند.
سرپرست شهرداری کلانشهر اراک افزود: منابع پرداخت حقوق یک هزار و ۶۰۰ پرسنل رسمی و قراردادی شهرداری کلانشهر اراک تامین شده و پرداخت می شود.
شالی بگ در خصوص رنگ آمیزی بلوارها و خیابان های کلانشهر اراک در آستانه نوروز نیز گفت: رنگ مورد نیاز این عملیات خریداری شده و تعدادی نیرو نیز از سازمان زندان های استان مرکزی جذب شده و بعد از مساعد شدن شرایط آب و هوایی، این عملیات آغاز می شود.

:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات