کسب ۹.۷ میلیارد تومان درآمد توسط شهرداری منطقه ۴ در سال ۹۷

کسب ۹.۷ میلیارد تومان درآمد توسط شهرداری منطقه ۴ در سال ۹۷

سرپرست شهرداری اراک در صحن رسمی شورای اسلامی شهر، از درآمد ۹.۷ میلیارد تومانی شهرداری منطقه ۴ اراک در سال جاری خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، یکی دیگر از سری جلسات صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک، با حضور رییس و اعضای شورا، سرپرست شهرداری، مدیران مناطق ۴و ۳ با محوریت بررسی نامه های واصله، ارایه گزارش عملکرد شهرداری منطقه چهار تشکیل جلسه داد.
شهردار منطقه ۴ کلانشهر اراک با اشاره به رشد درآمد شهرداری این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: با توجه به درآمد ۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومانی شهرداری این منطقه در سال جاری، نسبت به سال گذشته در حدود یک میلیارد و ۱۸۱ میلیون تومان افزایش درآمد داشته ایم.
قاسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: در ۱۱ ماهه سال ۹۶ مقدار ۸ میلیارد و ۵۶۴ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان و در سال ۹۷، مقدار ۹ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان درآمد شهرداری منطقه ۴ بوده است.
وی تصریح کرد: در بحث کمیسیون های ماده ۱۰۰ و به خصوص پارکینگ ها در سال گذشته در مجموع ۳ میلیارد و ۵۱ میلیون ریال بابت تامین پارکینگ پرداخت کرده ایم که این مقدار تا به امروز به حدود ۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به بحث ممیزی املاک تجاری در سطح منطقه و قراردادهایی که کمیسیون ها بابت تامین پارکینگ منعقد می کنند، کارشناسی صورت می گیرد و هزینه پارکینگ ها تامین و به حساب بانک مربوطه که برای تامین پارکینگ در نظر گرفته شده است، واریز می شود که در سال گذشته در حدود ۱.۵ میلیارد تومان بابت تامین پارکینگ ها هزینه کرده ایم.
قاسمی افزود: در سال جاری ۹۸ پروانه ساختمانی داشته ایم در حالیکه در سال ۹۶ این مقدار برابر با ۶۴ پروانه بوده است که در این زمینه نیز رشد داشته ایم، همچنین در سال گذشته ۱۱ مورد توافق نامه داشته ایم که این تعداد در سال ۹۷ به ۳۸ مورد رسید و امور مربوط به این توافق نامه ها در حال پیگیری است و مواردی به نتیجه رسیده و در شرف صدور مجوز هستند و برای مابقی نیز اگر در کمیسیون ماده پنج مصوبه بگیرند، مجوز صادر خواهد شد.
شهردار منطقه ۴ شهر اراک با بیان اینکه تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال گذشته ۱۱۰ مورد بوده است و نسبت به سال گذشته ۶ مورد افزایش داشته است، اضافه کرد: ثبت اتمام بنا نیز در سال گذشته ۱۱۴ مورد بوده است و در سال جاری تعداد ۱۸۸ مورد اتمام بنا به ثبت رسیده است. امسال ۲ هزار و ۵۸۵ متر مربع کف فرش را در خیابان های قائم مقام و شهدا اجرایی کرده ایم که این مقدار در سال ۹۶ برابر ۸۹۵ متر بوده است. در بحث مناسب سازی معابر برای تردد معلولین و نابینایان نیز اقدامات مناسبی در تعدادی از خیابان های سطح شهر انجام شده است.
ابوالفضل شالی بگ سرپرست شهرداری اراک با بیان اینکه امکانات و تجهیزاتی که برای برف روبی در سطح شهر وجود دارد، به اندازه تعداد محلات سطح شهر نیست، گفت: با تلاش همکاران ما از شب گذشته، خوشبختانه اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است و ۳۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری برای برف روبی در سطح شهر حاضر بودند و ۱۵ دستگاه ماشین برف روب و مکانیزه نیز برای برف روبی به کار گرفته شده اند.
وی تصریح کرد: اکثر این خودروها در زمانی که من این مسوولیت را بر عهده گرفتم مشکل فنی داشتند و برای رفع این مشکل نیاز به تزریق مالی داشتیم که با پیگیری های لازم، مشکل بسیاری از این خودروها حل شد اما هنوز هم به طور صد در صد مشکل آن ها حل نشده است و در بارش اخیر نیز حین خدمت رسانی دچار مشکل می شدند.
شالی بگ با بیان اینکه ۲۰ نیرو از شهرداری های مناطق و ۱۰۰ نفر از سازمان عمران و بازآفرینی شهری آماده خدمت رسانی به مردم بودند، ادامه داد: ۲۴ دستگاه خودرو نمک پاش در سطح شهر حضور داشتند و ۲۲۰ تن نمک به منظور پاکسازی معابر و جلوگیری از لغزندگی در سطح شهر پخش شده است. ۵ دستگاه گریدر، ۷ دستگاه لودر، ۱۵ کامیون ، ۵ کامیون برف روب و ۵ کامیون نمک پاش نیز برای سهولت در امر برف روبی به کار گرفته شده بودند.
سرپرست شهرداری اراک از خرید رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابان ها خبر داد و اضافه کرد: تعدادی از نیروهای سازمان زندان های استان مرکزی با همکاری نیروهای خدمات شهرداری به محض مساعدت شرایط آب و هوایی برای استقبال از سال جدید و فصل بهار اقدام به رنگ آمیزی جداول و خط کشی خیابان ها می کنند.
طوفان محمدی با بیان اینکه نقد عملکرد توسط مردم می تواند اعضا را از کاستی ها و ضعف هایشان مطلع سازد، گفت: معدود افرادی هستند که با تخریب هدفمند و ایجاد موج روانی و یا انتشار اطلاعات ناقص و بدون نگاه کارشناسانه چوب لای چرخ شورا می گذارند تا شاید از این طریق بتوانند آنان را خسته کنند و از مسیر اصلی خود خارج سازند. من بنا به باوری که در خصوص مفهوم "آزادی بیان" دارم، در برابر تمامی این اقدامات سکوت کردم، اما اخیرا مطلبی در خصوص توسعه فضای سبز در منطقه سیبک منتشر شده است که با سلامت جسمی نسل حاضر و آتی شهر اراک در ارتباط است.
وی ادامه داد: این اقدامات ممکن است مدیران را به سوی تصمیمات اشتباه و مخاطره انگیز سوق دهد، لذا بر خود واجب می بینم که در برابر این اقدامات ساکت نمانم. قطعا مردم اراک از آگاهی کافی برخوردار هستند و سره را از ناسره به خوبی تشخیص می دهند.
محمدی با بیان اینکه درختکاری در محدوده ای موسوم به گردنه سیبک در یک اقدام یک شبه و بدون نگاه کارشناسانه و مبتنی بر نظر شخصی شهردار وقت و بدون سنجش چگونگی تامین منابع آب آن انجام شد، بیان کرد: متخصصان محیط زیست به خوبی می دانند که ایجاد اکوسیستم های مصنوعی در مناطقی که از پتانسیل حفظ و دوام طبیعی یک اکوسیستم برخوردار نیستند، قطعا نابودی آن اکوسیستم یا صرف هزینه های گزاف را به دنبال خواهد داشت که این مهم نه تنها در جهت ارتقای سطح پایداری نیست، بلکه در نقطه مقابل آن است.
وی اظهار کرد: منطقه مذکور از منابع آب لازم برای درختکاری برخوردار نیست و باید پیش از درختکاری نسبت به تامین آب آن چاره اندیشی می شد. آبیاری با تانکر نیز یک اقدام موقت است که در بلند مدت نه اقتصادی است و نه می تواند حجم آب مورد نیاز را تامین کند و با توجه به کاهش شدید سطح آب های زیر زمینی در دشت اراک، این امر خود در راستای فشار بیشتر بر سفره های آب زیر زمینی و برداشت های غیر کارشناسی خواهد بود.
رییس کیمسیون خدمات شهری اراک به جلسات کمیسیون خدمات شهری با نمایندگان سازمان محیط زیست بعد از این اقدام شهردار وقت، اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرار بود تا همانند سایر شهرها از پساب برای آبیاری کمربند سبز ایجاد شده استفاده شود اما با مخالفت سازمان محیط زیست روبرو شد و به دلیل وجود ترکیبات موجود در پساب، مجوز لازم برای این کار صادر نشد.
وی تاکید کردسلامت شهروندان مهم ترین موضوع است.
در پایان جلسه موافقت با عقد قرار داد شرکت سامان دمن جهت اجرای پروژه دیوار سنگی محوطه موزه دفاع مقدس به مبلغ ده میلیارد ریال با رعایت ماده ۱۴ آیین نامه معاملات شهرداری مصوب شد .


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات