پایان جشنواره ملی شکوه شکیبایی در زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان؛ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی با حضور اعضای شورای اداری استان و میهمانان و مدعوین برگزارشد، و شش گروه شایسته، در پایان جشنواره ملی شکوه شکیبایی تقدیر و برگزیده شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم اظهارکرد: در مجموع ۱۰۵ اثر از ۲۰ استان به دبیرخانه ارسال شده بود و در این میان، ۷ نفر در بخش انفرادی برگزیده، ۸ نفر موفق به دریافت تندیس و گروه شایسته تقدیر و برگزیده شدند.

خانم کرباسی افزود: پنجمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تاکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، به‌ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.

وی گفت: علاوه بر این، گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی و هنری در زمینه سیرت، شخصیت و معارف حضرت زینب (س)، کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد‌های برتر فعالان در حوزه معارف اسلامی، از دیگر اهداف این جشنواره به‌شمار می‌رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از محورهای این جشنواره می‌توان به موضوعات پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س)، همچنین ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن اشاره کرد.

این جشنواره در بخش‌های سرود گروهی و انفرادی (آوا، مدیحه و ابتهال) اجرا می‌شود و آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی ارسال می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات