نشست تخصصی شورای پایایی شبکه برق منطقه ای باختر برگزار شد

نشست تخصصی شورای پایایی شبکه برق منطقه ای باختر برگزار شد

نشست شورای پایایی شرکت برق منطقه ای باختر به منظور ارزیابی وضعیت بهره برداری شبکه ها ى توزیع و فوق توزیع برق,برنامه ریزی جهت بهبود قابلیت اطمینان ، بهبود شاخصهای شبکه وهمچنین وبررسی وضعیت تولید با حضور مدیران و همکاران شرکتهای توزیع استانهای لرستان ، مرکزی و همدان و شرکت های مدیریت تولید برق شازند وشهید مفتح همدان جهت آمادگی مناسب پیک بار سال ۹۸،در برق باختر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی برق باختر "فرهاد شبیهی" رئیس شورای پایایی برق باختر در این جلسه اظهار داشت:
هدف از پایایی شبکه توسعه فرهنگ تامین و حفظ پایایی شبکه برق کشور و نیز تحقق عملکرد مطلوب مجموعه شرکتهای ذیربط ، افزایش هماهنگی و انسجام برای استفاده از کلیه ظرفیت ها و تمهیدات لازم بمنظور تامین نیاز مصرف و حفظ پیوستگی و کیفیت خدمات برق و تحقق اهداف برنامه ۰۹۸ وزارت نیرو و توانیر است.
وی پایداری شبکه در ارائه خدمات را رکن اساسی صنعت برق دانست و افزود: برق در جریان زندگی روزمره ، ،‌سلامت ،‌امنیت ، رفاه و اقتصاد مردم ،‌کشور و منطقه بسیار اثر گذار بوده و مصرف کنندگان انتظار دارند خدمات برق به طور مستمر وپایدار ارائه شود .
شبیهی با اشاره به ضرورت توجه جدی ارکان جامعه به مدیریت مصرف گفت: آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه مدیریت مصرف ، تنظیم نرخ تعرفه برای مشترکین بد مصرف و تدوین قوانین مناسب بمنظور رعایت دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی در مصرف بهینه انرژی واستفاده از راهکارهای تشویقی درجهت جابجایی و یا کاهش پیک مصرف ضروری می باشد .
ایشان ضمن تاکید بر ضرورت استمرار جلسات کارگزوههای مدیریت مصرف و بهره برداری بمنظور ارزیابی وضعیت موجود و تدوین سناریو های مختلف در مواجه با شرایط خاص ، هماهنگی دیسپاچینگ ها وتعامل کاری آنها با یکدیگر را از نکات کلیدی در مدیریت شبکه دانست و افزود:جلسات بعدی شورای پایایی بایستی با تفکیک حوزه های مختلف تولید ، انتقال وتوزیع و بر اساس ترکیبی که از سوی شرکت توانیر و وزارت نیروابلاغ شده است باشد .
وی با تاکید بر حساسیت رویت پذیری در حوزه توزیع گفت: لازم است معاونین بهره برداری شرکت های برق منطقه ای و توزیع ح با یکدیگر هماهنگ باشند تا شرکت های توزیع بتوانند در کنترل پذیری کامل نسبت به مشترکین ۱مگاوات وبالاتر حوزه خود و دستگاههای اجرایی و مشترکین پر مصرف اقدام نمایند.همچنین ایجاد بسترمناسب بمنظور مدیریت بار مصرف کنندگان از دیگر اولویتهای مورد نظر در این جلسه بود که به ان اشاره گردید.
وی در پایان اظهار امیدواری نمود که نتایج این جلسه در پایداری شبکه و استمرار خدمات برق به جامعه موثر باشد .
همچنین در این نشست "محمد ابراهیم نژاد "رئیس اداره امنیت و پایایی شبکه برق وزارت نیرو اذعان داشت:کمیته ای موسوم به تاب آوری به شورای پایایی صنعت برق با هدف افزایش ضریب پایایی برق افزوده شده است.
وی در ادامه گفت:عمده ترین موضوع پایایی ،انسجام و زنجیره تعمیم در پایایی است ،بدین معنا که شبکه برق یک شبکه مستمر دارای زنجیره تامین است که تمام حوزه اعم از تولید ،انتقال و توزیع به هم زنجیره وار مرتبط هستند.
ایشان در پایان گفت :ما حصل پایایی، کاهش خاموشی وپایداری شبکه برق کشور است.
در ادامه نیز "علی صفری" معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق باختر گزارشی از فعالیتهای انجام شده در زمینه مدیریت مصرف و اقدامات برنامه ریزی شده جهت بهبود پایداری شبکه را ارایه نمود.
ایشان در ادامه بر هماهنگی بیشتر شرکتهای توزیع و برق منطقه ای در راستای برنامه ریزی بهتر شبکه های فوق توزیع و توزیع تاکید نمود.
اضافه می نماید : در این جلسه مدیران عامل شرکتهای توزیع همدان ، لرستان و مرکزی ومدیران عامل شرکت های مدیریت تولید شازند و شهید مفتح همدان ضمن ارائه گزارش از وضعیت شرکتهای تحت پوشش در پیک سال ۹۷ ، برنامه های سال آینده خود را در این جلسه ارائه نمودند .
بر اساس این گزارش در این جلسه هماهنگی های لازم جهت کسب آمادگیهای بیشتر جهت پایداری و بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه برای پیک بار سال۹۸ ارائه و بررسی شد.
شایان ذکر است این جلسه با حضوررئیس اداره امنیت و پایایی شبکه برق وزارت نیرو و مدیران عامل شرکتهای توزیع استانهای همدان، مرکزی ، لرستان وشرکتهای مدیریت تولید برق شازند ومدیریت تولید برق شهید مفتح همدان و تولید برق شازند و تولید برق شهید مفتح همدان، مدیر عامل و معاونین بهره برداری و برنامه ریزی برق باختر برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای باختر

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای باختر

    شرکت برق منطقه ای باختر

    شرکت برق منطقه ای باختر یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات